26 mars 2012, av Oskar

Poromaa på nya uppdrag?

Lyssna: Ulf Karlsson om att Larry Poromaa slutar som vallachef för skidlandslaget

Ulf Karlsson, vår nya skid-chef, anser att Larry Poromaa haft för många olika uppdrag inom förbundet. Till Radiosporten förklarar Karlsson:

Det är inte riktigt förenligt, man kan inte upprätthålla de där båda funktionerna. Som vallachef ska man styra och leda det teamet, så att de är välinformerade och får bra direktiv.”

”Vi vill gärna ha kvar Larry, hans kunskaper om vallning är unika, han är en av världens bästa testvallare. Han har fått erbjudande om att vara kvar i organisationen, för att ingå som vallare i teamet och en utvecklingstjänst i det området och där har han bollen. Han har inte svarat tyvärr.”

77 kommentarer till ”Poromaa på nya uppdrag?”

Jeg ser gjerne at han kommer til det norske laget, jeg tror han kan tilføre en god del.

Inlagd: 2012-03-26, 16:42
Skriven av: Hanne

Hanne: Yes!!!! =)

Inlagd: 2012-03-26, 17:02
Skriven av: Joel Burman

Mellan raderna läser man att Larry är rätt besviken. Detta är knappast något han själv velat:

”– Jag kan inte svara på det i dagsläget. Det är lite ovisst, det gick väldigt fort det här så jag har ingenting klart till nästa år. Det kan vara så att jag inte håller på med någon skidåkning alls, säger Poromaa.”

http://www.expressen.se/sport/langdskidor/poromaa-det-har-val-blivit-lite-for-mycket/

Inlagd: 2012-03-26, 17:53
Skriven av: Gabriel

Jag hoppas att Larry blir kvar och speciellt med tanke på att det verkar som att exempelvis Kalla har varit nöjd med skidorna under säsongen, och det med all rätt då hon några gånger haft skidor som spjut.

Inlagd: 2012-03-26, 19:47
Skriven av: Sanna

Precis som jag trodde, LP blir inte kvar,nu blir i alla fall Joel Burman nöjd.

Inlagd: 2012-03-26, 20:00
Skriven av: Astrid

Om nu LP inte vill jobba vidare så är det hans val.

Inlagd: 2012-03-26, 20:06
Skriven av: KnutG

Självklar KnutG, blir lite mindre för dig och Joel Burman att reta upp er på.

Inlagd: 2012-03-26, 20:09
Skriven av: Astrid

Och Oskar undrar varför mitt namn leder till en j*kla massa skidpepp träffar hahah…

Inlagd: 2012-03-26, 20:22
Skriven av: Joel Burman

Jag tror att det är helt rätt tid att förändra och förnya, hellre att det sker medan Sveriges landslag fortfarande är bra och inte som förra gången, när det fick gå för långt neråt.

Breddmässigt så har ju denna säsong inte varit lika bra som dom senaste åren, om vi tar bort Theodor, Charlotte och Johans säsonger, så har ju egentligen ingen annan åkare presterat i närheten av det dom har gjort tidigare (Jo, jag minns att Marcus kom tvåa i TDS, men han är nog inte nöjd med sin säsong ändå).

Ulf är helt klart en chansning inom längdsporten, men själva längdarbetet är ju egentligen inte hans jobb. Det finns det många fantastiska ledare som kan bra nog.

Det ska bli väldigt intressant att se vem han kan knyta till sig från dom andra landslagsteamen, jag kommer inte bli förvånad om vi får se väldigt oväntat positiva värvningar. Jag är övertygad om att det finns många som vill ta chansen att jobba med Ulf.

Inlagd: 2012-03-26, 20:26
Skriven av: O_M_K

Glöm inte bort Ida Ingemarsdotter som har gjort sin bästa säsong någonsin.

Inlagd: 2012-03-26, 20:29
Skriven av: Astrid

Helt rätt Astrid, Ida har varit fantastisk i sprint, men hon är nog inte nöjd med helheten, då jag tror att hon satsar mycket mot en startsträcka i kommande mästerskapsstafetter

Inlagd: 2012-03-26, 20:32
Skriven av: O_M_K

Ja, det gör hon förstås.

Inlagd: 2012-03-26, 20:39
Skriven av: Astrid

Har det varit någon gissningslek här än? Vem kommer ta över Jockes jobb tror ni?

Ingesson måste vara ett av namnen..

Inlagd: 2012-03-26, 20:39
Skriven av: O_M_K

OMK: Jag tror Ingesson är högintressant.

Inlagd: 2012-03-26, 20:44
Skriven av: Joel Burman

Undrar om de aktiva får vara med och tycka på något sätt. De bör väl få ha ett finger med i spelet eller är skidvärlden helt odemokratisk.

Inlagd: 2012-03-26, 20:46
Skriven av: Astrid

O_M_K, Ingesson tror jag skulle vara bra. Vore intressant med Elofsson, sen vet jag inte hur aktuell han är för tjänsten. Annars har jag inga som helst idéer på vilka namn som är aktuella.

Inlagd: 2012-03-26, 20:46
Skriven av: Sanna

Tycker Ida ska satsa på att vara en bra sprintar som kan klara av 5km lopp ev 10 km ibland om hon har riktig super from..hennes chans på medaljar i mästerskap är sprint å stafett därför tycker jag hennes fokus ska vara på dom distanserna..

Inlagd: 2012-03-26, 20:51
Skriven av: jossa

Jossa: Jag håller helt med om att det bör vara Idas prioriteringar men jag vet att hon snackade mycket om att bli en bättre distans åkare inför denna säsong och det kanske hade att göra med att det gick som det gick i början av säsongen kanske?

Inlagd: 2012-03-26, 20:57
Skriven av: Joel Burman

@Astrid
”Precis som jag trodde, LP blir inte kvar,nu blir i alla fall Joel Burman nöjd.”

Den som tycker att Poromaa är dålig på att valla skidor borde vara väldigt missnöjd eftersom Karlsson höjer honom till skyarna och vill att han skall valla mer.

Inlagd: 2012-03-26, 21:29
Skriven av: SweTor

Astrid, elitidrott på landslagsnivå är ingen verksamhet som är reglerad efter demokratiska principer. Däremot är det förstås en fördel om de aktiva känner delaktighet i viktiga beslut. Efter att ha hört den annars så uber-diplomatiske Jocke A lätta lite på dimridåerna i avslutningsintervjun i Falun är det väl ställt utom allt tvivel att de aktiva inte varit helt supernöjda med vallningsorganisationen.
Vidare tror jag knappast att Ulf K är så naiv att han går in och gör stora förändringar utan att veta att han som minimum har visst stöd för det bland de aktiva.

Inlagd: 2012-03-26, 21:54
Skriven av: Allan Vallan

Hur tillsattes LP? Inte var det nåt demokratiskt beslut. Svan gav sin kompis ett bra jobb.

Inlagd: 2012-03-26, 22:19
Skriven av: KnutG

Ulf Karlsson var väl den som byggde upp friidrottslandslaget just som ett lag jämfört med tidigare då det bara var fokus på enskilda stjärnor (Patrik Sjöberg, Ludmilla Engqvist, Erica Johansson m fl) som inte drog jämt med varandra. Förhoppningsvis fortsätter han på den av Jocke m fl inslagna vägen med en stark lagkänsla i landslaget.

Inlagd: 2012-03-26, 22:24
Skriven av: swestam

Swestam, jag tror faktiskt att det kan ingjutas ännu mer lagkänsla i längdlandslaget, men det är bara en känsla jag har, inga konkreta bevis. Jag får känslan av att laget var som starkast i Vancouver, och sen har det fokuserats mer och mer på enskilda åkare.

Det är klart att varje enskild åkare måste få sin egna tid, men är det verkligen i landslaget som detta ska ske? I dagens elitidrott har väl alla åkare sin personliga tränare och i landslaget är det mer allt som sker runt omkring som är det viktiga. Där tror jag att Ulf kommer vara grym!

Inlagd: 2012-03-26, 22:33
Skriven av: O_M_K

Tror inte Karlsson har ändrat på LPs uppgifter utan att forska i saken, han är ingen färsking precis. Han har säkert pratat med en hel del folk kring och utanför vallateamet samt hur man planerar att jobba i framtiden. Personligen tycker jag bara det är nyttigt med färskt blod och nytänk, det behövs för att utvecklas.

Inlagd: 2012-03-26, 22:37
Skriven av: Adrian

”Astrid, elitidrott på landslagsnivå är ingen verksamhet som är reglerad efter demokratiska principer. Däremot är det förstås en fördel om de aktiva känner delaktighet i viktiga beslut. Efter att ha hört den annars så uber-diplomatiske Jocke A lätta lite på dimridåerna i avslutningsintervjun i Falun är det väl ställt utom allt tvivel att de aktiva inte varit helt supernöjda med vallningsorganisationen.
Vidare tror jag knappast att Ulf K är så naiv att han går in och gör stora förändringar utan att veta att han som minimum har visst stöd för det bland de aktiva.”

Allan Vallan – klockrent.

Inlagd: 2012-03-26, 22:59
Skriven av: Gabriel

Det finns nog mycket annat också som Karlsson måste ta tag i nu när han börjat så storstilat

Inlagd: 2012-03-26, 23:29
Skriven av: KnutG

Ja det var verkligen ett uttömmande inlägg Knut. Det finns nog saker som alla måste ta tag i. Vad menar du specifikt?

Inlagd: 2012-03-26, 23:33
Skriven av: O_M_K

O_M_K; som tex att få åkare att prestera när det behövs. VM i Kollen är ett exempel gott nog och som alla känner till.

Inlagd: 2012-03-27, 11:24
Skriven av: KnutG

KnutG: Svårt att säga att åkarna inte prestera i Kollen 2 Guld+ hel del andra medaljer.. där hade vi riktigt bra valla på några stäckar när de var runt nollan…men inte på 15 km å 10 km loppen..

Inlagd: 2012-03-27, 11:30
Skriven av: jossa

Ni som spekulerar om Ingesson som herrtränare hur ska de gå till när han tränar Haag Kalla å Bleckur så först skulle de bli tal om dubbla roller

Inlagd: 2012-03-27, 11:31
Skriven av: jossa

KnutG…. Där håller jag verkligen inte med dig. Tycker man varit väldigt bra att prestera när det gäller. Ta Hellner tex. Han var bara på pallen en gång i år och det var sista dagen av årets stora mål tour de ski. Jag fattar inte alls vad du menar.

Inlagd: 2012-03-27, 11:31
Skriven av: Manne

Jossa, Manne; I år har det varit en mellansäsong helt klart.Nja , skulle nog säga att Kollen VM var en besvikelse jämfört med OS året innan. Naturligtvis hänger utfallet ihop med målsättningen som man har.
Hellner var ok på TDS men det finns andra som varit lite bleka Rickardsson och Haag tex.

Inlagd: 2012-03-27, 14:12
Skriven av: KnutG

KnutG: att vara två är mer än ok tycker jag..VM i Kollen ja nog har du höga krav..enda missen var väl att Rickardsson inte fick chansen på 15 km där han var bort vallad..

Inlagd: 2012-03-27, 14:16
Skriven av: jossa

Enligt en artikel i AB vill alla (åkare, vallare, ledning)ha bort LP från tjänsten. Så Karlsson har ett massivt stöd för omplaceringsbeslutet.

Inlagd: 2012-03-27, 21:55
Skriven av: KnutG

KnutG: Kan du lägga in en länk av artikeln? Det vore intressant.

Inlagd: 2012-03-27, 22:55
Skriven av: Astrid

Astrid; Läste artikeln i papperstidningen,den finns inte i nätupplagan än.

Inlagd: 2012-03-27, 23:08
Skriven av: KnutG

Da er det bare ønske Larry Poromaa velkommen Norge, for å komplettere det norske vallateamet. For alle utlendinger som emigrer til verdens beste skinasjon blir, supervallare!;)

Inlagd: 2012-03-27, 23:29
Skriven av: tolsrav

jossa: Hur kan du inte anse att Rickardsson och Hellner var bortvallande i dp i kollen?

Eller håller du fast vid ”att de valde fel skidor”? Med Rickardsson kan du ju inte ens skylla på att han behöver extra fästvalla pga dålig teknik.

Är det inte dags att inse faktum här?

Inlagd: 2012-03-28, 09:47
Skriven av: Thorrez

Thorrez

Rckardsson var bortvallade i DP loppet
men tror inte vi förlorade någon medalj pg de..Hellnar hade åxå midre bra skidor i DP loppet men valla åt Hellner i dom förena har varit jätte svårt..i DP loppet låg Södergren å Olsson bra med vid skidbytet..de ska man inte glömma när man analyserar loppet Södergren 3 sek efter Olsson 7 sek efter båda med i tätgruppen..

Inlagd: 2012-03-28, 11:30
Skriven av: jossa

Thorrez: slutsatsen blir att Södergren hade bra skidor å Rckardsson dåliga.. vad de beror på vet jag inte så klart? men vallateamet kan inte varit helt ute å cyklat eftersom två åkare klara av att gå med täten..å att Södergren klara de så bra bevisar väl på att han hade bra skidor för hans form var inte så bra på hela förra året..

Inlagd: 2012-03-28, 11:35
Skriven av: jossa

Mikael Lövgren, svensk som tränat Norges skidskytteherrar, lämnar laget. Hugg honom direkt Karlsson.

Inlagd: 2012-03-28, 13:25
Skriven av: JonasE

JonasE: Tveksamt om jag vill ha Löfgren till längdlaget även om norska skidskyttarna har åkt relativt snabbt.

Inlagd: 2012-03-28, 14:58
Skriven av: Joel Burman

Håller med dig där Joel. Däremot hoppas jag verkligen att skidskyttelandslaget tar den här chansen, även om jag tror det blir svårt att värva ML dit.

Inlagd: 2012-03-28, 18:53
Skriven av: O_M_K

Finns inte en chans att ML kommer ha något med skidskyttelaget att göra..vi gjorde ett bra mästerskap senast så bara köra på sedan var väl om jag kommer ihåg rätt ML en motståndare till herr Pichler..å Eklund för..

Inlagd: 2012-03-28, 18:59
Skriven av: jossa

jossa: ok, kan köpa att rickardsson hade fått svårt mot röddräkten och vylle i spurten. Men jag anser fortfarande Hellner bortvallad, oavsett icke-perfekt teknik, lite för många som inte heller är några klassiska kanon med in till bytet för att hävda att det helt enkelt inte gick att ge Hellner ok skidor i det föret. Men här lär vi inte mötas så jag släpper det.

Inlagd: 2012-03-28, 22:24
Skriven av: Thorrez

@jossa/thorrez: Min minnesbild/slutsats från VM är lite annorlunda. Det var något knep som behövde listas ut vad gäller vallningen i Holmenkollen, innan vallarna kom på det fanns det inga bra svenska skidor, förutom på sprinten där skiten inte hann fastna på skidorna. Efter denna brytpunkt fanns finfina svenska skidor att tillgå. Det här att Hellner mosade allt i sprinten tolkar jag som att han var i en smått otrolig form i början av vm. Ändå orkade han inte följa tätgruppen på klasiska delen av dp. Att sen på fristilsdelen få åka utan draghjälp i 13(?)km, komma ikapp klungan, köra förbi den och försöka sig på ett ryck och sluta sexa utan bra skidor tycker jag var smått bragdartat. Solklar medalj där med vettiga skidor.

Inlagd: 2012-03-29, 11:55
Skriven av: Manfred

Manfred>> Att sprinten gick bra berodde på att de åkte nära stadion och problemet fanns i snön i Johaugbackarna, framförallt med fästvallan i klassiskt. Hellner och Richie gick sedan tillsammans ganska snabbt ikapp klungan igen.

Inlagd: 2012-03-29, 11:59
Skriven av: JonasE

Kom Richardsson någonsin ikapp? Jag har för mig att han försökte, stöp, och gav upp, men jag kan mycket väl ha fel. Minnet är uselt och youtubesnuttarna man hittar om möjligt ännu sämre…

Inlagd: 2012-03-29, 13:19
Skriven av: Manfred

Manfred: Kalla Haag å Rydvist hade alla bra Klassiska skidor första DP loppet..damernas sprint stafett var inte lätt att valla alls var många länder som hade riktigt dåliga skidor…

Hellnar var ifatt tätgruppen efter ca 2 km på fria delen..Richardsson ifatt efter ca 3.5 km..

Inlagd: 2012-03-29, 14:51
Skriven av: jossa

Jag tror de båda var ikapp, men sen hade han ett fall också och då var dagen körd. Utan fallet hade han definitivt gått ikapp om han inte redan gjort det.

Inlagd: 2012-03-29, 14:51
Skriven av: JonasE

Richardsson fick ge sig nästan på engång han var ifatt täten..tror han även hade något stul på fria delen fall eller stavbrott

Inlagd: 2012-03-29, 14:54
Skriven av: jossa

”Inte nog med kassa skidor, han [Richie alltså] ramlade tyvärr precis när han fått kontakt igen på skate-delen. Då valde han att fortsätta loppet i träningsfart bara för att få en bra genomkörare inför tisdagen.”
http://www.skidpepp.se/2011/02/27/northug-borde-tacka-de-svenska-vallateamet/

Vad gäller Kallas skiatlon tappade hon mycket sista 2 kilometerna i klassiskt, utförsåkningen som var efter enda besöket uppför Johaugbackarna.

Inlagd: 2012-03-29, 15:22
Skriven av: JonasE

Oj, vilket fint referat. Hade helt glömt att jag skrev så mycket där i Oslo.

Inlagd: 2012-03-29, 16:15
Skriven av: Oskar

Kolla igenom att gammalt VM lopp DP loppet VM 2007..Kan ett land ha mer otur än Sverige hade i de loppet fall på Södergren Fredriksson å Olsson..Olsson såg riktigt pigg ut låg etta två när fallet kom ca 3.5 km före mål..Fredriksson hade fall ca 7 km före mål å tog sig ändå upp i täten på sista varvet men orka sedan inte när de blev hårdkörning..Södergren hade fall i början å låg sedan å sladdade i tät gruppen släppte den ibland för att sedan göra en riktigt bra avslutning blev åtta..

Inlagd: 2012-03-29, 18:52
Skriven av: jossa

Jossa..”vm 2007.kan ett land ha mer otur än Sverige hade i de loppet fall på södergren fredriksson å olsson”..
Jo, Northug (21) og Norge under 30 km skiathlon VM 2007, da Petter var på vei til å feie forbi både Theichmann og Angerer på upploppet. Men uheldige Petter plasserte staven mellom beina og gikk salig på trynet! Og ikke nok med det, sprintkongen Tor Arne Hetland gikk i bakken og sendte han og Northug rett ut av et forventet VM-gull i sprint-stafetten under samme mesterskapet!
Også i det mesterskapet skulle Lille-Petter vært VM-kongen med 3 gull.

Inlagd: 2012-03-29, 21:42
Skriven av: tolsrav

tolsrav:
Du missat ett fall S Östensen i DP loppet.. jag själv missa väl åxå några Peter Larsson i spritstafetten å Britta Norgren i sprinten i kvarten i ledning..
Tycker ändå de är mkt mer otur de som hände sverige i DP loppet än de som hände Petter i DP loppet där vurpa han på eget grepp Johan Olsson blev på sprungen av en Italiensledagre..

Inlagd: 2012-03-29, 22:16
Skriven av: jossa

Manfred, precis så som du skriver förklarde Larry det i en intervju. Synd den inte är kvar på Play.
Larry sa något i stil med att de hängt kvar i tänket från Drammen helgen innan och att det inte funkat. Efter att de släppte det så hittade de rätt.

Inlagd: 2012-03-30, 09:14
Skriven av: Allan Vallan

tolsrav>> Det är skillnad på att vara klantig och ha otur. Annars hade han ju kunnat attackera långt tidigare, vurpat och ändå varit först i mål.

Inlagd: 2012-03-30, 11:03
Skriven av: JonasE

sedan gick ju olika skidmärken olika bra åxå i Oslo Ropenen fick aldrig bra skidor medans övriga finskor fick till de bra..kan tänka mig att de var rätt stor skillnad mellan olika par åxå

Inlagd: 2012-03-30, 11:40
Skriven av: jossa

JonasE.. Når svenskene ramler så har de KUN otur, men når løpere fra andre nasjoner ramler så er de klantig! Har jeg forstått deg korrekt?

Inlagd: 2012-03-30, 13:58
Skriven av: tolsrav

tolsrav>> Nej. Otur är när någon annan gör något mot dig som du inte kan rå för. Klantigt är när man själv gör det. Som Larsson i Sapporo

Inlagd: 2012-03-30, 14:09
Skriven av: JonasE

tolsrav: när en Italiens ledare springer på Olsson är de Olsson fel? måste väl vara otur? får de kan han inte själv göra något åt att en ledare är på spåret men Petter strula till de helt själv..

Inlagd: 2012-03-30, 14:33
Skriven av: jossa

Jossa: Var hittade du DP loppet ifrån 2007? Jag har letat som en dåre efter det.

Inlagd: 2012-03-30, 14:50
Skriven av: Joel Burman

Tross fallet (klantig) på det ”verste tenkelige sted” i en fellestart – på oppløpet – ble 21 år gamle Petter Northug nr 5…Etter 30 km skiahtlon og med skuffelsen etter fallet på avstand, smalt Northug til med en stafettspurt så sterk at mediene slapp opp superlativer. Kort fortalt taktomslag, teknikk og fremfor alt råskap, som er fremtiden i en skiverden der stadig flere konkurranser blir avgjort med små marginer!

Inlagd: 2012-03-30, 15:21
Skriven av: tolsrav

Joel Burman: Har själv spelat in loppet på video..15 km loppet från de VM 2007 var ett riktigt lotteri synd att Hellnar inte var sämre rankad för då hade han kunnat ta medalj..av åkarna med mest otur i snövädret var Johan Olsson han fick åka hela loppet i riktigt snöfall dom sista åkarna där bland Södergren hade betydligt mindre snöfall sista biten än Olsson

Inlagd: 2012-03-30, 17:41
Skriven av: jossa

Ah synd, om du är tech savvy får du gärna digitalisera det och lägga upp det på youtube. Jag har 2003 stafetten på en digital fil som jag kollar ibland om jag vill må riktigt j*vla dåligt.

Inlagd: 2012-03-30, 23:33
Skriven av: Joel Burman

Jossa..”15 km loppet vm 2007″
Lars Berger ble historisk da han som første mannlige skiskytter i historien vant en individuell VM-tittel i langrenn. Lesja-gutten leverte et kanonløp da værforholdene lot snøen falle og sendte en rekke favoritter ut av tetkampen. Men sett med trønderøyne hadde også det løpet vært mer rettferdig med masstart!

Inlagd: 2012-03-31, 04:29
Skriven av: tolsrav

Joel Burman: har väl funderat på att digitalisera något av alla lopp jag har..bytte några lopp med en kille från Polen för några år sedan så kanske tar tag i de..

Inlagd: 2012-03-31, 06:30
Skriven av: jossa

Det hade varit ännu mer rättvist med 3 eller 5 mil för då hade alla fått åka i snöfallet, även Karneyenka, 29:e på JVM samma år.

Inlagd: 2012-03-31, 07:12
Skriven av: JonasE

http://www.dagbladet.no/2012/03/31/sport/langrenn/ski/ski_classics/anders_aukland/20926614/
7 normenn blant de 10 beste!

Inlagd: 2012-03-31, 14:50
Skriven av: tolsrav

Värst vad du plötsligt bryr dig om såna b-tävlingar?!?

Inlagd: 2012-03-31, 15:59
Skriven av: JonasE

JonasE..Nei, b-tevlinger innen langrennsporten er SPRINT, enligt meg!

Inlagd: 2012-03-31, 16:12
Skriven av: tolsrav

tolsrav>> Okej, då förväxlade jag dig med nån, så grattis.
Och grattis också för NM, 6 norskor överst. Trots vallatrubbel var Bjrögen och Johaug långt före resten.
30 km fellesstart klassisk, kvinner
1. Marit Bjørgen, Rognes IL 1:32:46
2. Johaug,Therese, IL Nansen 1:32:54
3. Heidi Weng, Bul IL 1:35:01
4. Martine Ek Hagen, Bul IL 1:38:45
5. Maiken Caspersen Falla, Gjerdrum IL 1:39:55
6. Astrid Uhrenholdt Jacobsen, IL Heming 1:40:17
Se om Norge får alla medaljer även i herrloppet.

Inlagd: 2012-03-31, 16:36
Skriven av: JonasE

http://www.langrenn.com/johnsrud-sundby-ble-femmilsmester.5039647-1743.html
Når den internasjonale 5-milskongen har ferie, danser musene på bordet!

Inlagd: 2012-03-31, 17:58
Skriven av: tolsrav

Brandsdal trea, har Norges toppbredd någonsin varit sämre? Fast han har gjort någon mer bra NM-femmil, eller?

Inlagd: 2012-03-31, 18:30
Skriven av: JonasE

JonasE..Sliter du med korttidsminne? Under 5-mila (vc) i Kollen steg 2 norrmenn opp på pallen. Der også hadde 5-milskongen semester..:)

Inlagd: 2012-03-31, 18:54
Skriven av: tolsrav

Jag skrev toppbredd. Det betyder mer än 2 (eller 3 med Northug). Man är van vid 10-15 högklassiska norrmän, bättre än sprinters och skottar.

Inlagd: 2012-03-31, 19:01
Skriven av: JonasE

Skriv en kommentar!

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

* Please Add the Values