21 februari 2010, av Oskar

Intervjuad i sportexpressen

facebook.png

Dom ringde från sportexpressen för några timmar sedan och undrade om jag skulle skänka pengarna till Hellner eller någon annan.

Läs själva

Tycker ni att jag gjort rätt?

25 kommentarer till ”Intervjuad i sportexpressen”

Ja du gjorde rätt Oskar. Det skall vara upplopp man/man för att det skall räknas tycker jag.

Inlagd: 2010-02-21, 19:14
Skriven av: nisse

Va? Spurten måste vara på upploppet. Om han blir avhängd innan så är det ingen spurt. Nu verkar ju Northug inte vara i form så det kan bli svårt, men både stafett och 50 km finns kvar.

Inlagd: 2010-02-21, 19:16
Skriven av: uttern

Nej, Södergren slog ju Petter i spurten.

Inlagd: 2010-02-21, 19:29
Skriven av: Kurt

Håller med. Ge cashen till södergren det är han värd.

Inlagd: 2010-02-21, 19:45
Skriven av: Andreas

Nej, Petter åkte ju inte på upploppet. Han hasade sig fram.

Det måste vara full fräs.

Inlagd: 2010-02-21, 19:52
Skriven av: Gabriel

Synd att Petter inte var med in i stadion. Där tror jag att Hellner caschat in våra pengar. Men det hade nog kostat Johans brons så bäst som skedde.

Inlagd: 2010-02-21, 20:32
Skriven av: nisse

JAg betalar iaf tre gånger om Thedor spurtar ner Northug imorgon, Hellner på onsdag och Rickardsson på söndag.

Men för att svara på din fråga så gjorde du rätt. Det är spurten som gäller. Dock borde kanske Hellner och Södergren bli nominerade till årets lagkamrat.

Inlagd: 2010-02-21, 20:45
Skriven av: Alexander

Helt rätt beslut! Det ska vara en riktig spurt på upploppet om segern.

Inlagd: 2010-02-21, 20:58
Skriven av: Johan

Hade du svarat att pengarna delas ut, hade du brutit mot reglerna som du ställt upp. Du skrev ju en gång att spurten ska inledas med samma förutsättningar i början av upploppet. Därför får inte Hellner pengarna. Du skrev också att spurten ska vara för seger. Därför får inte heller Södergren pengarna.

Inlagd: 2010-02-21, 23:08
Skriven av: Erik

Ett till skäl är att OS-deltagare inte får känna pengar för sina insatser och prestationer. Skulle någon få pengarna, skulle denne kanske förlora sin medalj – enligt OS-reglement?

Inlagd: 2010-02-21, 23:11
Skriven av: Erik

Jaså? Men det är en gåva!

Inlagd: 2010-02-21, 23:26
Skriven av: Oskar

Selv om Northug ikke er i toppform, hadde han slått Hellner i spurten dersom de hadde kommet likt inn på oppløpet. Det føler jeg meg helt sikker på.

Inlagd: 2010-02-22, 00:36
Skriven av: drazyc

drazyc: Jag är helt enig med dig. I alla tävlingar som Petter åker ser han
djävulskt sliten ut. Kommentatorerna skriker Petter är sliten och han är på väg att släppa, för att sedan komma och
knusa alla på slutet. Han är helt enkelt
skidvärldens Paula Radcliffe. Men det konstiga är att ingen någonsin lär sig det.

Inlagd: 2010-02-22, 01:08
Skriven av: Michael

Ja Oskar, du gjorde rätt.

Inlagd: 2010-02-22, 08:13
Skriven av: Jörgen

Det er uansett artig å følge norske diskusjonsforum når Petter går. Hver gang han gir en luke til mannen foran så er det full krisestemning. Dette skjer jo ofte, det er en del av måten hans å gå på at han gir disse smålukene som han siden glir inn i nedoverbakkene for å spare krefter. Han ser jo også ofte ut til å være dødssliten og har ikke den beste teknikken, så det er ikke lett å bedømme sjansene hans underveis.

Inlagd: 2010-02-22, 08:16
Skriven av: Jeremiah

Nisse; vi har jo sett mange ganger før hva som skjer når Hellner kommer inn på oppløpet med Northug. Jeg anser det som hevet over enhver tvil om at det samme hadde skjedd igjen.

Men det er uansett ikke en problemstilling, Petter hang ikke med så langt.

Er det noen som vet hvem som går siste etappe i hhv Norge og Sverige i kveld?

Inlagd: 2010-02-22, 09:03
Skriven av: Tor

Jag blir arg på att du försöker få en hjältestatus för att du stöttar våra idrottare men ändrar reglerna för att slippa betala ut pengarna. Är det snålhet eller varför kan du inte såt för ditt ord?

Det var tveklöst en spurt i enlighet med reglerna på gruppens sida och Södergren vann den.

Om Theodor vinner över Northug på upploppet kommer reglerna att ändras till att man ska ha en clown-näsa på sig när man gör det?

Inlagd: 2010-02-22, 17:29
Skriven av: Bengt

Jag har lusläst gruppens sida och kan inte tolka reglerna på något annat sätt än att Södergren ska få sina pengar.

Jag tycker t.o.m. att det var ännu skönare att Northug fick stryk av Södergren som var tredje svensk och en erkänt dålig spurtare.

Att Northug skulle gett upp säger ni bara för att slippa betala, titta på bilderna så ser ni att han kämpade och förlorade mot Södergren.

Inlagd: 2010-02-22, 17:34
Skriven av: Staffan

Helt rätt, tycker jag, fast främst baserat på andemeningen med gruppen, att det skall vara en Northug som ger precis allt, och det tror jag bara han gör om det är en guldmedalj han spurtar om, så egentligen tycker jag det borde stå i reglerna att det skall vara en kamp om guld (medalj?) där det är uppenbart att båda ger precis allt.

(Jag såg ej kampen om tiondeplatsen men med tanke på hur Northug rasade så känns det rätt troligt att Northug inte direkt gjorde någon av sina guldjakts-raketspurter.)

Inlagd: 2010-02-22, 17:56
Skriven av: Niklas

Staffan: Det står tydligt _distanstävling_ i reglerna på Facebooksidan, så i sprintstafetten blir det ingen utdelning från Facebook-sidan.

Det tycker jag själv känns rätt, för det är ju i distanstävlingar som han är känd för att spurta ned allt och alla som kommer in samtidigt på upploppet för att spurta om guld. I sprint är han väl inte känd för att alltid vinna och spurta ned även alla sprintspecialister på samma sätt? Eller?

Inlagd: 2010-02-22, 18:01
Skriven av: Niklas

Niklas: Helt riktigt. Det ska vara distanslopp. Jag hade glömt det. Northug har ju inte vunnit alla sprintar han ställt upp i de sista åren.

Inlagd: 2010-02-22, 19:23
Skriven av: Alexander

Northugs spurt i sprintstafetten tyckte jag var av annan kaliber än senast. Hade Jönsson, Hellner eller nån överträffat den spurten så hade jag gladeligen bidragit med en hundring. :)

Inlagd: 2010-02-22, 23:33
Skriven av: Niklas

Jo, ok det hade inte blivit några pengar i sprinten oavsett om Theodor haft clownnäsa på sig eller åkt baklänges. Det förändrar inte att SÖdergren vann över Northug i en spurt.

Det är oerhört lågt av skaparen av gruppen att dra sig ur och ändra förutsättningarna. Gillar idén men att göra det bara för att få cred och uppmärksamhet är rent av omoraliskt.

Sticker man ut näsan och utlovar så mycket pengar bör man stå vid sitt ord även man missat vissa detaljer.

Ni känner er säkert som hjältar allihop som är med i gruppen men ni är pajasar som inte står vid era ord. Södergren har vunnit en spurt mot Northug och ska enligt reglerna ha 140 000 kr.
Betala ut pengarna era snåljåpar!

Inlagd: 2010-02-23, 09:56
Skriven av: Staffan

Det er jo helt logisk at et sånt beløp må betales ut når noen slår Northug i en spurt om medalje.

Det er jo ingen som mobiliserer krefter for en spurt om 10-plassen, og dette trenger man jo heller ikke spesifisere i reglene da det er ganske opplagt slik jeg forstod.

jeg har vel lest alle innleggene her på skidpepp.se siden før ideen om pengene kom opp, og jeg er ikke i tvil om at utbetaling til Sødergren er i strid med intensjonen bak facebook-aksjonen.

Northug vil bli slått i en skikkelig spurt en gang, jo eldre han blir jo tregere blir han.

Han sa jo selv at i OL om åtte år regner han med å være med på samme måte som Hjelmeset er med nå. Teste ski for ungutta, samt vente på 5-mila samt en eventuell stafettetappe.

Inlagd: 2010-02-23, 10:09
Skriven av: Tor

Kul med så mycket publicitet! Heja heja skidbloggare! Tävlingen lever alltså fortfarande.

http://www.skidsnack.se

Inlagd: 2010-02-23, 10:31
Skriven av: skidsnackar'n

Skriv en kommentar!

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

* Please Add the Values