28 november 2011, av Oskar

Uttagna till Düsseldorf


Denna scen får vi tyvärr inte se i år, Skägget har ju lagt av

Nu är det äntligen dags för lite härlig cityskidåkning! Nya namn i år gentemot förra året är Marcus Ottosson och Anton Lindblad på herrsidan samt Lina Korsgren, Lina Sömskar och Mia Eriksson på tjejsidan. En hel del med andra ord!

Fyll gärna på med utländska uttagningar!

Sverige

Damer Herrar
Hanna Brodin
Hanna Falk
Ida Ingemarsdotter
Lina Korsgren
Linn Sömskar
Mia Eriksson
Anton Lindblad
Marcus Ottosson
Jesper Modin
Emil Jönsson
Teodor Peterson
Robin Bryntesson
Calle Halfvarsson

Norge

Damer Herrar
Ingvild Flugstad Østberg
Heidi Weng
Maiken Caspersen Falla
Maria Grønvold
Kari Vikhagen Gjeitnes
Kari Øyre Slind
Mari Eide
Pål Golberg
Tomas Northug
Johan Kjølstad
Anders N Gløersen
Øystein Pettersen
Ola Vigen Hattestad
John Kristian Dahl
Eirik Brandsdal

Finland

Damer Herrar
Anne Kyllönen
Riikka Sarasoja
Maria Grundvall
Mona-Lisa Malvalehto
Lasse Paakkonen
Matias Strandvall
Kusti Kittilä
Martti Jylhä
Anssi Pentsinen

Italien

Damer Herrar
Gaia Vuerich
Elisa Brocard
Virginia De Martin
Greta Laurent
Renato Pasini
David Hofer
Federico Pellegrino,
Jean Matie Kostner
Fulvio Scola

Frankrike

Damer Herrar
Laure Barthélémy
Aurore Jean
Marion Buillet
Manon Locatelli
Cyril Miranda
Roddy Darragon
Jay Renaud
Baptiste Gros

Ryssland

Damer Herrar
Natalia Korosteleva
Yelena Soboleva
Dotsenko Anastasia
Svetlana Nikolaeva
Natalia Matveeva
Evgenia Shapovalova
Alexey Petukhov
Nikita Kriukov
Alexander Panzhinskiy
Anton Gafarov
Stanislav Bogdanov
Mikhail Deviatiarov
Nikolai Morilov

74 kommentarer till ”Uttagna till Düsseldorf”

Härligt att se att Sverige kan skicka sju herrar till en VC-tävling. Som om inte det vore nog så är en av dem som åker nuvarande VC-ledare i sprint och en annan är VC-vinnaren från ifjol. Trots detta tror jag att en av dem måste avstå från team-srpinten till förmån för Calle Halfvarsson som nog kommer att bli grym på team-sprint i fristil. Sedan ska vi komma ihåg att den regerande världsmästaren inte deltar.

Inlagd: 2011-11-28, 14:20
Skriven av: Alexander

Hoppas att detta betyder att Jönssons magnetröntgen gick bra.

Inlagd: 2011-11-28, 14:27
Skriven av: SweTor

Tror inte att Emil ännu har bestämt sig, men han har ju en friplats så han är med på listan hur det än blir.

Inlagd: 2011-11-28, 14:37
Skriven av: Gabriel

Kollar man i det eminenta twitter-flödet till höger kan man se att Emil är i Stockholm och dricker espresso i Sturegallerian samt varit på röntgen (men väntar på resultat verkar det som).

Inlagd: 2011-11-28, 14:41
Skriven av: Oskar

Ja, det är precis det resultatet jag väntar på.

Inlagd: 2011-11-28, 14:45
Skriven av: SweTor

Norska laget

Damer:
Ingvild Flugstad Østberg
Heidi Weng
Maiken Caspersen Falla
Maria Grønvold
Kari Vikhagen Gjeitnes
Kari Øyre Slind
Mari Eide

Herrar:
Pål Golberg
Tomas Northug
Johan Kjølstad
Anders N Gløersen
Øystein Pettersen
Ola Vigen Hattestad
John Kristian Dahl
Eirik Brandsdal

Inlagd: 2011-11-28, 15:07
Skriven av: swestam

Noterar att Celine Brun-Lie inte är med i det norska laget, någon som vet varför? Hon avbröt väl också minitouren i Kuusamo efter fredagssprinten. Skadad? Sjuk? Ur form?

Inlagd: 2011-11-28, 15:12
Skriven av: swestam

Alex: Vi har två lag i sprintstafetten.

Inlagd: 2011-11-28, 15:27
Skriven av: JonasE

Här hade ju Kalla haft möjlighet att knapra in poäng på Björgen och dom andra. Samma för Hellner, han hade kunnat knapra in på Petter.
Men hoppas att dom är i bästa slag i nästa tävling då.

Inlagd: 2011-11-28, 15:59
Skriven av: Sten

Finskalag Dusseldorf

Kyllönen Sarasoja Grundell Malvalehto

Paakkonen, Matias Strandvall, Kusti Kittilä, Martti Jylhä, Anssi Pentsinen

Davos

Riikka Sarasoja-Lilja, Aino-Kaisa Saarinen, Riitta-Liisa Roponen, Laura Ahervo, Krista Lähteenmäki

Lari Lehtonen, Sami Jauhojärvi, Matti Heikkinen, Tero Similä, Ville Nousiainen

Inlagd: 2011-11-28, 16:03
Skriven av: jossa

Förstår hur ledningen tänker, de hoppas att Sömskar, Korsgren och Eriksson ska ta WC-poäng så att kvoten fylls (och kanske att resan till Rybinsk inte blir nödvändig).

Fast lite funderar jag på om inte Kalla borde flygas in och ut över dagen under lördagen med tanke på WC-totalen. Hon kanske inte skulle vinna i Düssan men garanterat ta sig förbli Johaug och Jacobsen…

Och ja, varje land får ha två lag i teamsprinten, båda lagens resultat räknas in i Nations Cup (som ingen bryr sig om).

Inlagd: 2011-11-28, 16:09
Skriven av: Jörgen

Sprintkvoten tror jag inte de bryr sig om (den löser sig alltid), däremot hoppas de nog att de nya åkarna gör bra resultat och får erfarenhet. Visst kan Kalla vara med men når hon inte semi så får hon maximalt 20 poäng och det är skillnaden mellan första och andra (och andra och tredje) plats och då är det inte värt att åka.

Sen är det ett för tufft program att åka fem helger i rad, jämför med skidskytte som aldrig tävlar mer än tre lopp.

Inlagd: 2011-11-28, 16:14
Skriven av: JonasE

Tycker att det ska bli spännande att se om Tomas Northug kommit någonstans i sin uveckling, med det efternamnet lär väl killen ha hyfsat stora förväntningar på sig, om inte än så åtminstone inom en snar framtid.

Inlagd: 2011-11-28, 16:33
Skriven av: Sanna

JonasE: Hoppas att du får rätt gällande sprinten. Vi hade 12 damer som tog sprintpoäng förra året. Av dessa har Lina A slutat och Britta är mammaledig.

Falken och Öberg kommer säkert att ta sprintpoäng förr eller senare. Haag och Rydqvist kommer nog att göra det under Tour de Ski. Då har vi sju med de tre som redan tagit poäng i sprint (Ida, Brodin och Kalla).

Behövs två till, nog en god chans att Sömskar levererar nu (hon tog WC-poäng i just Düssan förra året). Gör de andra två (Korsgren och Eriksson) inte det får vi hoppas på att Pajala kommer i form senare i vinter… Eller skicka dessa fyra till Rybinsk! :-)

Inlagd: 2011-11-28, 16:36
Skriven av: Jörgen

Kvoten bryr sig inte landslagsledning alls om så har de varit med uttagnigarna i alla år..dom som är bäst å kvalificerade får åka..

Nej Kalla ska inte åka finns ingen anledning som jag ser de..bra få in en träningsperiod..

Inlagd: 2011-11-28, 16:37
Skriven av: jossa

Tycker att till denna tävling borde testat Stina Nilson,tror att hon skulle överaskat i positiv bemärkelse.

Inlagd: 2011-11-28, 16:55
Skriven av: Loke

Men till Rybinsk skall väl bara åkare ur röd grupp skickas. Har för mig att jag läste det i uttagningskriterierna för världscupen mm som släpptes förra veckan (kriterier för junioruttagningar har ju funnits en länge tid tillbaka). Alltså inte chans för fler åkare att ta världscuppoäng.

Inlagd: 2011-11-28, 17:03
Skriven av: swestam

Kalla bestämmer själv vilka lopp hon vill åka det är som alltid att hon får köra det hon vill tex i VM sist.

Inlagd: 2011-11-28, 18:03
Skriven av: Andreas P

Elise Ringen som överraskade i Bruksvallarna gjorde två bra lopp under IBU-cupen i helgen och ingår därmed i norska skidskyttelaget till helgen i Östersund.

Hon prioriterar också själv skidskyttet, längd kan ingå som träning.

Inlagd: 2011-11-28, 18:14
Skriven av: Elin

Hur är det med snö då?

Inlagd: 2011-11-28, 18:36
Skriven av: Pelle M

Düsseldorf är vana med att inte snö så det är lugnt antar jag.

Inlagd: 2011-11-28, 19:17
Skriven av: Per G

De får väl snö från ishallar skulle jag tro och banan är väl bara 800 meter så det är nog inget problem.

Inlagd: 2011-11-28, 19:19
Skriven av: JonasE

Marcus Ottosson var med förra året i Dusseldorf så han är inte ny.

Inlagd: 2011-11-28, 21:15
Skriven av: Benke Benbrott

Swestam: Det är väl ingen skillnad – kan de skicka Sömskar, Korsgren och Eriksson till Düssan kan de skicka dem och Pajala till Rybinsk om de vill det?

Lär vara krångligt med visumkrav, logistik etc därför som Sverige inte skickat några dit de senaste åren.

Det nya i reglerna är att de främsta nationerna måste skicka tävlande åkare till alla tävlingshelger utom en, som får väljas bort, om jag har uppfattat det rätt (gissningsvis väljer de våra i så fall bort just Rybinsk).

Inlagd: 2011-11-28, 21:22
Skriven av: Jörgen

Kul att Anton Lindblad får åka VC, han tycker jag är en spännande åkare. Sen har jag iofs ingen aning om hur han är på sprint.

Inlagd: 2011-11-28, 22:31
Skriven av: Manne

Han var ju femma på SM. Visserligen efter Bryntesson-show men ändå. 10 i kvalet så visst finns det fart i honom.

Inlagd: 2011-11-28, 22:35
Skriven av: Benke Benbrott

Jörgen: jag håller med dig men så här står det i uttagningskriterierna (om du inte själv sett det):

”Målsättningen är att starta med full kvot i samtliga VC lopp förutom Tour de ski där truppen kommer att bestå av 12-14 åkare. Tävlingarna i Moskva/Rybinsk tas ut och består av åkare i red group listan som kommer ut efter Tour de ski”

Inlagd: 2011-11-28, 23:12
Skriven av: swestam

Andersson Lina
Korsgren Lina
Sömskar LINN !

Inlagd: 2011-11-28, 23:36
Skriven av: Jonas P

Pappa Ingmar 30:e på 15 km i VM 1982 !

Inlagd: 2011-11-28, 23:42
Skriven av: Jonas P

Swestam: Trist att de låser sig genom att skriva så men det kan de säkert rucka på om de vill.. Har du länk till den skrivelsen (har inte läst) ?

Inlagd: 2011-11-29, 01:08
Skriven av: Jörgen

Jörgen: här är länken till uttagningskriterierna för seniorerna:
http://www.skidor.com/sv/Varagrenar/Langdakning/Nyheter/Egnanyheter/LangdlandslagetochTeam2015uttagningskriteriertavlingskidorlangd/
(som inte är så lätt att hitta om man inte vart vart man skall leta)

Postar även uttagningskriterierna för juniorerna:
http://www.skidor.com/sv/Varagrenar/Langdakning/Landslag/Nationellelitjuniorelit/
(som är betydligt lättare att hitta)

Bra att Sverige deltar i Rybinsk även om det inte är med full trupp. Rybinsktävlingarna har alltid känns lite orättvisa då Ryssland alltid fixar sin maxkvot där då det inte är fulla startfält medan Sverige alltid får kämpa för sin maxkvot.

Inlagd: 2011-11-29, 10:05
Skriven av: swestam

Hellner tävlar i Gällivare i helg.

Hur är det med snö i Davos månntro? Nu för tiden vet man ju aldrig hur det är med den varan.

Inlagd: 2011-11-29, 10:20
Skriven av: Andreas P

Swestam: Tack för länkarna!

Inlagd: 2011-11-29, 11:29
Skriven av: Jörgen

Hade man varit chef i näringslivet och inte fått till något så extremt viktigt som full kvot hade man blivit kraftigt ifrågasatt. Om det sedan visade sig att det fanns enkla lösningar på problemet som att skicka en trupp till Rybinsk med mera så hade man fått sparken.

Nu hoppas jag att landslagsledningen lärt sig detta och inte tar risken och väntar till de sista VC-loppen i Kollen och Falun med att försöka säkra de sista kvoterna.

Jag tycker precis som många andra att de bästa ska få åka i största möjliga mån. Dock måste Sverige se till att säkra kvoterna och det är enklast i TDS, tävlingarna direkt efter TDS och i Ryssland. Väldigt många av de bästa brukar också avstå tävlingarna efter TDS och Ryssland så att låta de bästa som vill åka få åka samtidigt som man säkrar platserna borde inte vara motsatser här.

Inlagd: 2011-11-29, 11:41
Skriven av: Alexander

Glömde skriva att jag vet att vi har full kvot i år, men vi har ofta inte haft det och Sverige har verkligen inte gjort allt man kunnat för att säkra sig full kvot.

Inlagd: 2011-11-29, 11:43
Skriven av: Alexander

Ytterligare uttagningar till Dusseldorf

Italien

Herrar
Renato Pasini
David Hofer
Federico Pellegrino,
Jean Matie Kostner
Fulvio Scola.

Damer
Gaia Vuerich
Elisa Brocard
Virginia De Martin
Greta Laurent

Frankrike

Herrar
Cyril Miranda
Roddy Darragon
Jay Renaud
Baptiste Gros

Damer
Laure Barthélémy
Aurore Jean
Marion Buillet
Manon Locatelli

Ryssland

Herrar
Alexey Petukhov
Nikita Kriukov
Alexander Panzhinskiy
Anton Gafarov
Stanislav Bogdanov
Mikhail Deviatiarov
Nikolai Morilov

Damer
Natalia Korosteleva
Yelena Soboleva
Dotsenko Anastasia
Svetlana Nikolaeva
Natalia Matveeva
Evgenia Shapovalova

Inlagd: 2011-11-29, 12:15
Skriven av: swestam

Grejen är väl att det är dyrt att skicka åkare till Rybinsk men åkare i röd ska betalas av FIS.

Inlagd: 2011-11-29, 12:26
Skriven av: JonasE

swestam;
uttagning till ungdoms-OS skall lämnas till SOK senast 12/12.

Två uttagningstävlingar, till helgen i Gällivare där juniorerna tvingas åka i seniorklassen samt i Idre kommande helg.

Gällivare går i klassiskt medan Idre i fritt. Ungdoms-OS i klassiskt.

Hellner finns inte i startlistan just nu, inte heller ett par av de mest lovande nyblivna juniorerna som Axel Ekström och Emma Rusth.

Inlagd: 2011-11-29, 12:28
Skriven av: Elin

GÖTT ÄNNA med en REDIG göteborgare i laget. :-D (Anton Lindblad) Han var ju åttånde svensk i Bruks och han är bättre (normalt) i sprint och dessutom en STOR åkare som trivs när det är lättåkt. :-)

Inlagd: 2011-11-29, 12:35
Skriven av: Jensa

Alexander… Givetvis är det viktigt med full kvot, men det måste ju även ställas mot andra prioriteringar – ekonomi totalt sett, sm-tävlingar med kvalité, åkares individuella planering etc.

Under mästerskapssäsong är det ofta lite manfall i Lahtis och där brukar Sverige köra med många mindre meriterade åkare.

Inlagd: 2011-11-29, 12:47
Skriven av: Manne

Varför så mkt snack redan om denna kvot..för att bli uttagen måste man klara uttagningskriterierna..när vi har uttagningreglerna som vi har vilket jag tycker är bra så kan vi inte frångå dom bara för att hoppas ett en åkare ska råga ta WC poäng å peta betydligt bättra åkare..

Alexander: tror nog förbundskaptenerna hade klart sig bra i närigslivet fast dom misslyckas med fulkvot :) topp resultaten är ändå de viktigste för sponsorena :)

Inlagd: 2011-11-29, 12:51
Skriven av: jossa

Håller helt med Jossa, uttagningsreglerna är jättebra och något vi ska värna om.

Inlagd: 2011-11-29, 13:14
Skriven av: Manne

Elin: några av de bästa äldre juniorerna saknas också. Logistiska skäl som förklarar det?

Inlagd: 2011-11-29, 13:15
Skriven av: swestam

Efter Northugs fantastiska intervallstartslopp i helgen, är det inte utan att man börjar längta lite till Davos. Kan bli av årets absoluta höjdpunkt tv-soffan!

Inlagd: 2011-11-29, 13:23
Skriven av: Manne

swestam;
Dessvärre tror jag det.

Det är inte bara till Rybinsk det är långt och dyrt att åka.

Skrev förut om att Sandra Hansson beräknade kostnaden för sig och serviceman till ca 15000 kr, Oslo-Gällivare-Oslo. Hennes budget klarar inte detta. Åker inte.

Åkare stationerade i t.ex. Torsby (juniorer vid skidgymnasiet) har nästan lika långt.

Inlagd: 2011-11-29, 13:37
Skriven av: Elin

Jörgen;
Bra om du delar på Düsseldorf och Gällivare.

Inlagd: 2011-11-29, 13:49
Skriven av: Elin

Undra om alla ska köra i Rogla när det är sista tävlingen innan TDS

Inlagd: 2011-11-29, 14:42
Skriven av: Andreas P

Benke Benbrott:
”Han var ju femma på SM.”

Var inte Anton Lindblad tre på SM-sprinten? Efter Modin och Halfvarsson.

Inlagd: 2011-11-29, 16:31
Skriven av: SweTor

Bryntesson var trea. Anton 5:a
http://www.fis-ski.com/uk/604/610.html?sector=CC&raceid=18477

Inlagd: 2011-11-29, 16:38
Skriven av: JonasE

När går nästa nationella sprintlopp, någon?

Inlagd: 2011-11-29, 16:45
Skriven av: Oskar

Ja men det är ju redan på lördag i Gällivare!

Inlagd: 2011-11-29, 16:47
Skriven av: Oskar

http://skidsm.se/userfiles/files/Resultat/Resultat%20sprint%20herrar%20U%2023.pdf

Konstigt att det här resultatet ser annorlunda ut.

Inlagd: 2011-11-29, 16:57
Skriven av: SweTor

SweTor: men det är ju U23-resultatet du har länkat till, inte H21-klassen, inte konstigt att det inte stämmer överens

Inlagd: 2011-11-29, 17:07
Skriven av: swestam

Ah!

Inlagd: 2011-11-29, 17:18
Skriven av: SweTor

Håller med om att det är tidigt att diskutera kvoter, men orsaken till att Halfarsson, Jens Eriksson med flera får chansen är ju att vi har just 6 platser. Om Sverige hade haft 4-5 platser på i distans på dam och herrsidan så hade ju i stort sett bara de riktigt etablerade fått gå VC eftersom de inte kan eller bör petas med tanke på bra resultat. Med en kvot på 4-5 hade det också varit betydligt svårare att få en kvot på 6 än vad det är att få en kvot på 6 när vi hela tiden har 6 platser som nu.

Förhoppningsvis har vi i princip fyllt distanskvoterna efter TDS och Otepää, men har vi inte gjort är det onödigt att chansa på att vi får det till i Kollen, Lahti eller Falun och då bör vi skicka några åkare till Rybinsk.

Vi kan tycka illa om kvotsystemet, men så länge det ser ut som det gör så måste vi anpassa oss och det är viktigt för åkare som är up and coming får många chanser i VC. Det är i stort sätt bara Kalla, Elofsson och Fredriksson de sista åren som presterade direkt när de blev senior och inte behövde byggas stegvis genom att bland annat härdas i många VC tävlingar.

Inlagd: 2011-11-29, 20:21
Skriven av: Alexander

Det är synd att vi inte har några ”vanliga” tävlingar i Sverige i år. Falun är ju numera en minitour och då får vi inte ha lika många ur det nationella fältet. Hade vi haft det hade man lätt kunnat få in några till på världscuppoäng.

Inlagd: 2011-11-29, 22:18
Skriven av: Oskar

http://www.sweski.com/roland-clara-saumlsongens-oumlverraskning.4993323.html

”Jag hoppas vara i god form för Davos och göra ytterligare ett bra resultat där, säger Clara, som är lite av specialist på tremilen fristil med masstart som det är planerat i Davos.”

KEK har blandat ihop korten som vanligt, det är väl intervallstart i Davos? Och jag tror inte masstarten hade passat Clara särkilt bra heller…

Men Clara är en spännande åkare den här säsongen. Han vill nog inte Cologna och Northug ha med sig uppför slalombacken i år.

Inlagd: 2011-11-30, 16:23
Skriven av: Gabriel

Jag lyckas inte hitta någon info om det skulle vara masstart eller individuell start. Helt plötsligt blev jag osäker om vad det egentligen är som gäller nästa helg!

Inlagd: 2011-11-30, 16:35
Skriven av: Oskar

Visst har Clara lyft sig ett steg men han har åkt bra i många år var VM 5a redan 2009..Clara klarar masstart rätt bra av DP loppen att dömma..men är mest troligt bättre med intervallstart..

Inlagd: 2011-11-30, 16:37
Skriven av: jossa

Nu hittade jag info. Ja, KEK verkar ha fel.

Inlagd: 2011-11-30, 16:39
Skriven av: Oskar

KEK har ofta fel :)

Inlagd: 2011-11-30, 16:43
Skriven av: jossa

Jossa, visst har Clara åkt ok i många år men han verkar ha tagit ett bra kliv i sommar. Jag tror dock aldrig att han blir någon spurtkanon som kan vinna en masstart. Däremot kan han säkert vinna en tremil i individuell start.

Oskar, visst är det individuell start. Loppet Södergren tränat för hela sommaren. Nu får vi se om han får till någon form. Tveksamt.

Inlagd: 2011-11-30, 16:47
Skriven av: Gabriel

Er svensk TV sluttet å sende ski? De viste jo ikke rennene i Kuusamo og heller ikke skiskytingen fra Østersund som pågår nå.

Inlagd: 2011-11-30, 17:26
Skriven av: Tor

Tor, tyvärr är det tv4 som har skidskytterättigheterna den här säsongen och när det är längdskidor i Finland har svt inte rättigheterna… Men från Dusseldorf i helgen är det svt igen :)

Inlagd: 2011-11-30, 17:49
Skriven av: Sanna

Om det nu blir en tremil i Davos. Om snöbristen består kan det kortas ner till 10/15 km. Men eftersom det är den eminente KEK som skriver så är det väl ingen risk?
http://www.sweski.com/inte-saa-har-men-ja-fraan-davos.4993164-184999.html

Inlagd: 2011-11-30, 19:12
Skriven av: JonasE

Anna Haag skrev att de är bra spår i Davis.(. Superfint spår! Jag har inte åkt på så fina förhållanden i år. Stenhårda spår) tydligen har dom massor med snökanoner åxå som går för fullt.

Inlagd: 2011-11-30, 19:25
Skriven av: jossa

Hur svårt kan det vara att kolla upp hur loppen arrangeras? Var ju närmast panikartat här under Kuusamo.

http://www.fis-ski.com/uk/604/1228.html?event_id=30403&cal_suchsector=CC

Är det masstart står det ”Mst” eller ”Skiathlon” efter, intervallstart ingenting.

Inlagd: 2011-11-30, 19:56
Skriven av: Benke Benbrott

Benke, skicka den länken till Kjell-Erik.

Inlagd: 2011-11-30, 20:24
Skriven av: Gabriel

Jossa…..Er Anssi Pentsinen like bra i fristil, som han er i klassisk åkning?

Inlagd: 2011-11-30, 20:56
Skriven av: tolsrav

http://www.langrenn.com/inge-braaten-satser-med-gallium.4990782-1743.html
Strykes ut med filten på toppen av flaska. La den få tørke noen titalls sekunder. – Så er det bare å åka! ”Lett”.;)

Inlagd: 2011-11-30, 21:21
Skriven av: tolsrav

Anssi Pentsinen har ju utvecklads enormt mkt om man tittar på Kuusamo resultatet..Svårt svara på hur han står sig i fritt i år men förra året skulle jag säga att han var bättre i klassiskt..även om att jag tror att banen i Dusseldorf kan passa han bra i fritt..

Inlagd: 2011-11-30, 21:34
Skriven av: jossa

Tyska laget till Düsseldorf:

Damer:
Lucia Anger
Hanna-Kolb
Sandra Ringwald
Denise Herrmann

Herrar:
Thomas Bing
Jens Filbrich
Sebastian Eisenlauer
Daniel Heun
Josef Wenzl
Tim Tscharnke
Markus Weeger
Michael Schnetzer
Oliver Wünsch
Alexander Wolz

Inlagd: 2011-12-01, 08:23
Skriven av: swestam

[…] Startlistorna har inte släppts ännu men kommer här senare. Läs mera om helgen i Inför Düsseldorf-tråden. Det finns även en Uttagna till Düsseldorf-tråd. […]

Inlagd: 2011-12-01, 22:05
Skriven av: » Skidpepptipset – Sprinten i Düsseldorf « Skidpepp

[…] Startlistorna har inte släppts ännu men kommer här senare. Läs mera om helgen i den eminenta Inför Düsseldorf-tråden. Det finns även en Uttagna till Düsseldorf-tråd. […]

Inlagd: 2011-12-02, 10:40
Skriven av: » Skidpepptipset – Teamsprinten i Düsseldorf « Skidpepp

Skriv en kommentar!

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

* Please Add the Values