03 mars 2011, av Oskar

Rydqvist sjuk igen, Norgren in.

Det var väl självaste faen! Maria Rydqvist har kastat in handduken på rikigt. Ersättare blir Britta Johansson Norgren…

Tråkiga nyheter, man lider med Rydqvist och resten av laget. Antar att man satt in Britta istället för Lindborg eftersom man inte kan rucka på resten av laget? Så Britta går tredje på Rydans plats. Konkurrensen på den sträckan är inte knallhård, men vi har Steira och Roponen där…

Läs mer: Expressen

213 kommentarer till ”Rydqvist sjuk igen, Norgren in.”

Inte lätt för Britta. Hoppas de slappnar av och ser sig som underdogs nu. Medalj blir en superöveraskning, även om inga lag förutom Norge och Finland ser oslagbara ut.

Inlagd: 2011-03-03, 08:53
Skriven av: Anders

Där rök nog medaljen. Med ett topplopp av Britta kanske det kan bli brons

Inlagd: 2011-03-03, 08:54
Skriven av: Jon

Det krävs att vi verkligen har kontakt med Norge och Finland efter två sträckor och att det är en lucka ner. Då kan Britta kriga så länge hon orkar, det är hon bra på. Chock-Britta behövs nu!

Inlagd: 2011-03-03, 09:00
Skriven av: Anders

Bara inte Britta gör som hon brukar och går för hårt. Steira och Roponen är betydligt bättre bara hon inser detta.

Inlagd: 2011-03-03, 09:01
Skriven av: nisse

Jag trodde Britta hade åkt hem? Betyder detta att hon måste åka rydqvists sträcka eller kan hon ta en klassisk?

Inlagd: 2011-03-03, 09:02
Skriven av: Burman

Det blir tufft. Silver och guld är inte realistiskt men om alla får till det så har vi en liten chans på bronset. Men det är flera om det. Får hoppas Longa inte går för hårt på första.

Inlagd: 2011-03-03, 09:03
Skriven av: Gunnar

Burman>> Om man ändrar så måste man ersätta en åkare på just den sträckan. Så det går tyrvärr inte att sätta Haag på tredje till exempel.

Inlagd: 2011-03-03, 09:06
Skriven av: JonasE

Britta måste åka stäcka 3..tycker de är synd att Britta inte fått åka ett lopp.. man hade gått å väl hade kunnat låta henne åka DP eller 10 km loppet..just med tanke på de som hände nu..(skukdom)

Inlagd: 2011-03-03, 09:07
Skriven av: jossa

Svårt att ta medalj nu. Men vi har ju fått till skidorna och laget är revanchsuget. Så varför inte. Segern i går kan göra att dom lyfter sig regält och surfar på en possitiv våg. Bara att hålla tummarna.

Inlagd: 2011-03-03, 09:09
Skriven av: Sten

Britta har knäckt Norge förut i stafett. Kan göra det igen.

Inlagd: 2011-03-03, 09:10
Skriven av: Sten

Riktigt klantigt att inte ha testat Britta i något lopp medan Lindbog fått köra två.

Inlagd: 2011-03-03, 09:11
Skriven av: Frans

Men en Britta i form är ibland tom bättre än Rydqvist i mammaform på 5km.

Inlagd: 2011-03-03, 09:12
Skriven av: Frans

Uttagningen av Lindborg före Britta på DP var kass, men frågan är hur mycket Britta hade fått ut av att gå en DP med dåliga skidor.

Inlagd: 2011-03-03, 09:12
Skriven av: Cliff

Frans sån form har väl inte bravit i sen våren 2009???
Hon är tyvärr ingen bra hängåkare, har en tendens att hänga i för länge och få mjölksyra för att sen rasa igenom. Hon måste köra klokt mot Steira så hon inte går sig stum. Lite skönt att Steira intwe visat superformen än iaf!

Inlagd: 2011-03-03, 09:20
Skriven av: Joel Burman

Kan inte Britta köra första, Ingmarsdotter andra, Haag tredje och Kalla fjärde?

Jag förstår inte varför Haag skulle ha bättre chans att hänga med kanonerna på andrasträckan än Ingmarsdotter. Möjligtvis för att Ingmarsdotter kanske kan vara sliten idag, men det vet vi ju inte. Hon har ju gjort kanonöppningar på de 10km-lopp hon gjort.

Britta på 5 km skate känns grymt instabilt. Britta på 5 km klassiskt känns mer stabilt, förutsatt att hon kan hålla sig kall.

Inlagd: 2011-03-03, 09:20
Skriven av: Gabriel

Britta kan ju passa på att få sin form nu, finns inget bättre tillfälle. 5km ska ju gå att hålla ihop hyfsat väl?

Jobbigt att maria ska bli sjuk i den tävling där hon är absolut viktigast på hela säsongen :(

Inlagd: 2011-03-03, 09:21
Skriven av: Adrian

Adrian: Håller med. Det enda vi pratat om när det gäller Rydqvists supersäsong är att det är perfekt inför damstafetten, och nu är hon sjuk…

Inlagd: 2011-03-03, 09:23
Skriven av: Jon

Tycker att det är jättetråkigt men allra värst måste det kännas för Maria själv… Det var ju nu hon skulle få glänsa samt eventuellt på tremilen…

Inlagd: 2011-03-03, 09:34
Skriven av: Jörgen

Gabriel: Jag kan ha fel men det är nog inte tillåtet att kasta om ordningen i laget nu. Ersättaren måste åka samma sträcka som den strukna åkaren. Eftersom Rydqvist var det osäkra kortet hade man säkert Britta som ersättare då hon är lite starkare i skate än Sara Lindborg. Håller med dig annars!

Inlagd: 2011-03-03, 09:38
Skriven av: summe

Cliff: vi hade bra skidor på DP loppet Rydqvist blir inte 6a om han inte har superskidor..

Britta gjorde ett bra lopp i fritt i TDS jaktstarten där klara hon att hänga med bra.. men hon är mkt stabilare i klassiskt även om hon alltid gjort bra stafetter,, vem kommer inte ihåg OS 2006 eller dom två gånger hon spurtat ner Björgen..

Inlagd: 2011-03-03, 09:45
Skriven av: jossa

Oh well vi får hoppas att formen har smugit sig på Britta, vi vet ju inte eftersom hon inte ha fått tävla.
Ett överraskningslopp kan inte prickas bättre än idag.

Inlagd: 2011-03-03, 09:48
Skriven av: Adrian

Gabriel:
Känns ju betydligt tryggare med Haag än Ida, även om Haag har åkt svagt hittills, Är faktiskt orolig för Idas förstasträcka också, kan bli svårt att mobilisera krafter efter guldet igår..

Inlagd: 2011-03-03, 09:48
Skriven av: Paul

Skit också hade verkligen sett fram emot att se Maria. Tur att det bara är 5 km. Förhoppningsvis är inte Steira i storform än.

Nån som har bra koll på hur Britta har gått i fristilsloppen hittills under säsongen.

Inlagd: 2011-03-03, 09:53
Skriven av: Martin V

Synd. Blir kamp mot italien om bronsent.

Inlagd: 2011-03-03, 09:55
Skriven av: toriv

Det gamla visdomsordet är på sin plats: Stafett är stafett! Vi kan väl bara hoppas att Britta gör sitt livs lopp.
Det går en trevlig artikelserie på NRK:s webbsidor om skidhistoria. Senast ett avsnitt om stafett:
http://www.nrk.no/sport/meisterskap/ski-vm-2011/nyheter/1.7531647
Där framgår bland mycket annat, att Norge var emot införandet av stafett eftersom grenen är svenskarnas bidrag till skidsportens utveckling.

Inlagd: 2011-03-03, 09:55
Skriven av: Carl-Johan

Sara Lindborg på klassisk och Anna Haag på skate hade varit mycket säkrare kort.

Men är väl inte tillåtet att kasta om ordningen. Eller Kalla på en klassisk del, skapa lucka som Britta och Anna hade kunnat hålla undan…

Kalla är trots allt den bästa vi har just nu på klassiska skidor.

Inlagd: 2011-03-03, 09:59
Skriven av: Andreas

Vad är det som händer, och detta har man laddat för i månader. Måste var så att man inte får kasta om ordningen på åkarna annars är det helt HORRIBELT att man inte tar ut Sara L istället för Britta. Jossan: tack för den du, 2006!!! vilka förhoppningar jag fick nu.

Inlagd: 2011-03-03, 10:02
Skriven av: Göran

Jag tror att Norge är högst omöjliga idag, medan vi tidigare hade chans att skrälla. Tror vi kan ha en liten chans på silvret om alla kan åka starkt, det gäller att Britta inte åker sämre än Roponen. Jag tycker att Steiras 15km var väl ett lite steg uppgåt, så hennes skateform är tillräckligt bra nog för att vinna tredjesträckan, sen är det game over.

Inlagd: 2011-03-03, 10:03
Skriven av: Adrian

Andreas? Vem skulle Kalla skapa lucka till på en klassisk sträcka? nu får vi ändå vara realistiska.
Det finns inte en chans att de skulle sätta Kalla på en klassisk sträcka, inte ens 1% :)

Inlagd: 2011-03-03, 10:06
Skriven av: Adrian

Det kommer vara full sula på alla sträckor, ingen taktikåkning här inte. Finland är enda tänkbara utmanaren om de kan gå loss på klassiska, frågan är hur Saarinen mår efter intensiva tävlingsdagar. Men heja Finland!

Inlagd: 2011-03-03, 10:09
Skriven av: Anders

Saarinen som stod över individuella sprinten är inte frågetecknet i finska laget utan Lähteenmäki som kört alla lopp så här långt.

Inlagd: 2011-03-03, 10:23
Skriven av: RGB

Nå låt dom nu tävla först så ser vi ju hur det blir säger som jag sa innan sprintstafetten ang laguttagningarna, Förbundskaptenerna vet ju en hel del som vi inte vet och sätter in den åkaren som dom tror är bäst för dagen och sen har vi ingen annan som kan ta 3e sträckan.

Lähteenmäki har ju gått lika många lopp som Kalla hittills och kan vara lite sliten hon är ju ganska ung (Nyss fyllda 21) så vi vet ju inte hur hon klarar utav och återhämta sig efter ett tufft program…

Inlagd: 2011-03-03, 10:34
Skriven av: Andreas P

Ngn som hört/läst om mer sjukdomar i lagen? Känns som vi kommit till en punkt i mästerskapen där kroppar kan börja säga ifrån med sjukdomar nu….

Inlagd: 2011-03-03, 10:36
Skriven av: Pelle

Nä ingenting nytt om sjukdomar hittills bara om Northugs hals.

Lähteenmäki är väl bättre i klassiskt men hon åker ju sista sträckan i stafetten fast det är väl det bästa alternativet.

Inlagd: 2011-03-03, 10:40
Skriven av: Andreas P

Tycker inte att man hör någonting förutom om Norge och Sverige (och lite om Finland), tyvärr.

Inlagd: 2011-03-03, 10:43
Skriven av: toriv

Nä nu måste vi vara positiva. Efter flera dagar av oflyt så hoppas jag på en bra dag. Bra skidor och bra tjejer på alla positioner så blir det en bra dag.

Inlagd: 2011-03-03, 10:43
Skriven av: nisse

toriv: Hur menar du nu?

Inlagd: 2011-03-03, 10:44
Skriven av: Andreas P

Man får inte ändra i laget,blir någon sjukt måste reserven ta hennes stäcka.

Hade jag fått ta ut laget idag hade jag åkt med Lindborg Haag Kalla å avsutlat med Ida..tyvärr går de inte ta ut de laget.. förstår att man låter Britta ta stäcka 3 fanns inte mkt annat att välja på,, man fattar ännu inte varför man inte låtit henne tävla..att lopp i kroppen här skulle varit bra att ha..

Inlagd: 2011-03-03, 10:46
Skriven av: jossa

Men i vilket lopp skulle Britta ha fått tävla i? Sprintstafetten ville ju vissa här på sidan vilja ha sett henne i fast det var ju före gårdagen.

Det är väl så att hon är reserv och tänkt till 3 milen och inga andra lopp…

Inlagd: 2011-03-03, 10:56
Skriven av: Andreas P

Förstår evrklingen itne varför de inte kör Lindborg på första nu =/ och Haag tredje.. Visst Ingemarsdotter är sliten sen igår och får tufft pga det att hänga med på andra sträckan men ändå.. Tror Lindborg är i hyffsat bra form, beror dock lite på hur hennes skidor var, de var troligtvis bättre än Idas men ändå..

Hoppas verkligen Britta gör en bra sträcka nu, men hade känts bättre med Lindborg som sagt..

Inlagd: 2011-03-03, 11:05
Skriven av: bergelius

Man får som sagt inte byta laguppställning efter kl 15:30 igår. Bara ersätta åkare som blivit sjuka med reserv på just den sträckan.

Inlagd: 2011-03-03, 11:07
Skriven av: Anders

bergelius: Får bara ersätta den 3 sträckan och inte ändra i dom andra…

Inlagd: 2011-03-03, 11:12
Skriven av: Andreas P

Andreas P: Britta skulle åkt DP loppet eller 10 km loppet helt klart..tycker inte Sara L förtjäner att åka 2 lopp med tanke på hennes resultat iår..å henns lopp i VM bevisar de..
Kan aldrig i mitt liv tänka mig att Britta var med i VM för att åka 3milen hennes klart sämste distans..

Göran: Tycker du Sara L imponert så mkt i år? du kan ju kanppast säga att hon åkt bättre än Britta i vinter..Göran när jag skrev 2006 å dom andra stafetterna försökte jag bara få fram positiva bilder för klart jag är jävligt orolig…men Britta brukar alltid göra bra stafetter sällen hon har aldrig fallit igenom ..hoppas hon inte gör de idag..

På stäcka 3 finns de två bra åkare men båda dom har inte fått till de i dom två senaste mästerskapts stafetterna hoppas den trändenn håller isig..

Inlagd: 2011-03-03, 11:14
Skriven av: jossa

I hur många mästerskap har egentligen Sverige haft det bästa laget på både dam/herr under 2000-talet? Det känns som att det alltid har varit någon sjukdom till stafetten.

Inlagd: 2011-03-03, 11:14
Skriven av: Martin S

bergelius: Därför att man inte får byta startordning, reserven går in på den sträcka som blir tom, så att säga.

Inlagd: 2011-03-03, 11:15
Skriven av: Freppe

Martin inte många! Herrlaget ifjol var ju det bästa vi kunde ställa upp på då utan tvekan men annars har det varit grymt sällsynt!

Inlagd: 2011-03-03, 11:17
Skriven av: Joel Burman

vi har åkt med bästa lagen i VM 2001 VM 2003 VM 2005 OS 2006 OS 2010. dom gånger vi inte åkt med bästa laget är OS 2002 då var många sjuka,, VM 2007 å 2009..2007 gick de ritkigt bra ändå när Hellner hoppa in istället för Olsson.

Inlagd: 2011-03-03, 11:30
Skriven av: jossa

Det är så med stafetter att det ska vara 4 bra åkare som är friska och blir nån sjuk så har inte Sverige sådan bredd i truppen som exempelvis Norge har.

Inlagd: 2011-03-03, 11:31
Skriven av: Andreas P

Andreas P: menade bara att svensk rapportering är extremt inriktad på Norge och Sverige. Eller så händer det ingenting hos de andra lagen.

Inlagd: 2011-03-03, 11:34
Skriven av: toriv

Jossa: Jag trodde nog han syftade på sista 5 åren eller liknande och då blir det några ”förlorade” mästerskap.

Såg för övrigt om de två klassiska sträckorna på val di fieme vm 2003 imorse till frukosten.

Skolboks åkning av Södergren och Fredriksson på de två inledande sträckorna. Hade vi vunnit hade det främst varit deras förtjänst.

Inlagd: 2011-03-03, 11:41
Skriven av: Joel Burman

Jag håller tummarna att Britta har hittat något som liknar form, för är hon i samma slag som i SM, ja, då kommer hon inte ens att hänga med Tyskland, Italien, Ryssland, Frankrike eller Slovenien på den tredje sträckan.
Men jag hade gravt fel med Norge igår (måste planera in en promenad till Oslo) så jag hoppas jag är helt off idag också :)

Inlagd: 2011-03-03, 11:50
Skriven av: Håkan

toriv: Det står ju lite grann om justyna kowalczyk, Finland och om nått annan nation vinner men inte är det mycket.

Fast kan ju ha en viss förståelse för det Norge, Sverige har ju haft favoriter inför varje lopp men sen har ju det inte gått så bra pga valla missarna.

Undrar hur skidorna var för Kalla på jaktstarten (såg inte det loppet) hon förlorade ju där också mest utför vad jag kan förstå, så kan bara säga att hon är i superform hoppas hon får visa det idag…

Inlagd: 2011-03-03, 11:50
Skriven av: Andreas P

Nej! Men visst var det väl så att man kunde kasta om ordningen fram till två timmar före start? Eller var det i något annat sammanhang? Jag känner mig annars tveksam inför Haags form också, kommer hon klara trycket? Jag förväntar mig tyvärr inte medalj, men hoppas jag har fel!

Inlagd: 2011-03-03, 11:52
Skriven av: Aliide

Vi måste göra en bättre stafett än i La Cluza. Ida skall helst gå ifrån Italien,
Haag får inte tappa på Longa, Britta måste hålla sin Italenska bakom sig.
Follis är en mycket bra hängåkare med en fruktad spurt så låt oss slippa henne.

Inlagd: 2011-03-03, 11:59
Skriven av: nisse

Får inte ändra efter 15:30 läste jag nånstans, dagen före loppet menar jag då…

Inlagd: 2011-03-03, 12:03
Skriven av: Andreas P

Nu sa ju Grip att Lindborg var reserv till en klassiskt sträcka och Norgren till en fristilssträcka.

Inlagd: 2011-03-03, 12:13
Skriven av: Andreas P

Longa kör startsträckan.

Inlagd: 2011-03-03, 12:19
Skriven av: JA

Andreas P, antar att det inte helt tydligt framgick att mitt inlägg var ett svar på Pelles:

”Ngn som hört/läst om mer sjukdomar i lagen? Känns som vi kommit till en punkt i mästerskapen där kroppar kan börja säga ifrån med sjukdomar nu….”

Inlagd: 2011-03-03, 12:25
Skriven av: toriv

Ja jossa jag menar att Sara haft en betydligt bättre form än Britta dom senaste veckorna och när vi pratar om form så spelar en dag hit eller dit roll så Brittas lopp 2006 eller i TDS i år känns en dag som idag inte jätte aktuella. Men jag lovar att jag håller alla tummar jag har för Sverige och Britta idag. Precis som du hoppas jag att hon gör en insats på toppen av sin förmåga idag.

Inlagd: 2011-03-03, 12:26
Skriven av: Göran

Känns helt ok att värma upp med en mixedstafett i skidskytte. :)

Inlagd: 2011-03-03, 12:28
Skriven av: toriv

Göran: är de inte så att Sara L bara gjort ett bra lopp i år var i drammen annars har hennes nivå varit rätt lika 25-35 ca man håller med att de hade varit bättre med Sara i laget idag men då inte på en fristäcka,,som jag sa hade men fått ända helt i lagt skulle jag åkt med Sara Anna Kalla å Ida.. ingen mer än jag som tycker de hade varit bra med Ida på sista ? hon är mkt bättre än i fjol på OS å då var de ändå nära att de gick..

Inlagd: 2011-03-03, 12:33
Skriven av: jossa

jossa: Om vi pratar damstafetter så var väl Haag sjuk i OS 2010 och har för mig att någon var sjuk även OS 2006 (Strömstedt var väl reserv). VM 2005 var Öhrstig sjuk.

Inlagd: 2011-03-03, 12:35
Skriven av: Martin

Joel Burman: tror inte vi förlorat något mästerskap dom senaste åren för att vi inte haft bästalaget..skulle vara 2002 i såfall när så många var sjuka..

Inlagd: 2011-03-03, 12:38
Skriven av: jossa

Martin: pratar bara herrstafett. mkt riktigt Haag var sjuk VM 2010 å Öhrstig 2005. Strömstedt åkte 2006 då var alla friska så var tänkt att hon skulle åka..

Inlagd: 2011-03-03, 12:42
Skriven av: jossa

Varför inte. Jag har stor tro på Ida och tror hon skulle få till en utmärkt finish. Då kunde Kalla gå sig helt slut utan att behöva tänka på spurt.

Inlagd: 2011-03-03, 12:42
Skriven av: Jens

Jaja men. Dagens første norske gull i boks, og det uten Svendsen på laget. Dette kan bli en jubeldag!

Inlagd: 2011-03-03, 13:47
Skriven av: Tor

Jag hoppas att min övertygelse om Brittas svaga skidåkningsegenskaper blir motbevisat idag. :-(

Inlagd: 2011-03-03, 13:49
Skriven av: Jensa

Tor….Ja, Bøe hadde taklet 3dje streka i morgen på herrestafetten med glans!!

Inlagd: 2011-03-03, 13:58
Skriven av: tolsrav

Spännande ska det bli, att se taktiken olika lag lagt upp.

Inlagd: 2011-03-03, 13:58
Skriven av: Anna

Jag tror dock britta är mindre ”känslig” i fristil. :-)

Inlagd: 2011-03-03, 13:58
Skriven av: Jensa

Blir alltid litt ekstra nervøs når Norge er kjempefavoritter, håper jentene takler presset.

Inlagd: 2011-03-03, 14:01
Skriven av: Hanne

Sverige har bäst skidor än så länge. Ida ser vass ut.

Inlagd: 2011-03-03, 14:08
Skriven av: Cliff

Jävlar vad bra det här hade kunnat bli om rydqvist kunnat åka… ida är råstark!

Inlagd: 2011-03-03, 14:08
Skriven av: Jon 2

Vilken fin start av Ida. Håller tummarna nu för att hon avslutar lika fint.

Inlagd: 2011-03-03, 14:08
Skriven av: Anna

Longa är i alla fall inte rädd för att gå upp och köra visade det sig ganska snabbt.

Inlagd: 2011-03-03, 14:09
Skriven av: Freppe

Ojojoj IDA INGEMANSDOTTER!!!

Inlagd: 2011-03-03, 14:12
Skriven av: Adrian

Men nå kommer Johaug og Saarinen til å jage bak Britta.

Inlagd: 2011-03-03, 14:13
Skriven av: Tor

som jag sa Longa är inte rädd för att dra..kanon sträcka av Ida

Inlagd: 2011-03-03, 14:13
Skriven av: jossa

Haag menar du

Inlagd: 2011-03-03, 14:14
Skriven av: Adrian

Som sagt intressant uttagning av COnfortola, och på andra sträckan dessutom

Inlagd: 2011-03-03, 14:20
Skriven av: JonasE

nu är man orolig hoppas de håller

Inlagd: 2011-03-03, 14:27
Skriven av: jossa

Guldet till Norge är nog klart, hoppas på en spännande fight om silvret då

Inlagd: 2011-03-03, 14:31
Skriven av: Adrian

Glatte ski på Norge, utrolig imponerende av Johaug og alikevel gå i fra i bakken..

Inlagd: 2011-03-03, 14:32
Skriven av: Hanne

Snygg crosschecking av Johaug förresten i diagonalen på Haag, som nästan fick stanna i backen och tappa flera meter på det.

Inlagd: 2011-03-03, 14:33
Skriven av: Adrian

Britta dör

Inlagd: 2011-03-03, 14:35
Skriven av: Adrian

Tur att Haag inte ilsknade till och svarade med slashing:)

Inlagd: 2011-03-03, 14:35
Skriven av: Anna

Britta stum efter 2.8 km…herregud

Inlagd: 2011-03-03, 14:36
Skriven av: Adrian

hon ser ju sååå tung ut alltså..

Inlagd: 2011-03-03, 14:38
Skriven av: Paul

Kanonskidor på Sverige idag. Ida är vår nya Anna Olsson. Godkänd sträcka av Haag. Kör Britta bort Sveriges möjlighet till silver?

Inlagd: 2011-03-03, 14:40
Skriven av: Maria

Oj vad händer???

Inlagd: 2011-03-03, 14:40
Skriven av: Adrian

Der stakk Dronningen!!!!!!!

Inlagd: 2011-03-03, 14:40
Skriven av: tolsrav

Hmmm… Haag tappade, ingen strålande sträcka, håller Britta? Hoppas hon inte stumnar totalt! Men det ser trots allt rätt bra ut!

Inlagd: 2011-03-03, 14:41
Skriven av: Aliide

Skidorna rädda Britta, Poroma och gänget är gudar!

Inlagd: 2011-03-03, 14:41
Skriven av: Adrian

men kommer tillbaks! starkt…

Inlagd: 2011-03-03, 14:41
Skriven av: Paul

Härligt!

Inlagd: 2011-03-03, 14:41
Skriven av: Aliide

Förlåt Britta! Bra upphämtning där :) Kan bli spännande kamp om silvret.

Inlagd: 2011-03-03, 14:41
Skriven av: Maria

gött mos, det trodde jag inte!

Inlagd: 2011-03-03, 14:41
Skriven av: Jon 2

Kör Kalla!!!!

Inlagd: 2011-03-03, 14:42
Skriven av: Aliide

Fan vad skön vändning av Britta måste kännas otroligt skönt för henne,, tänk så många som tvivlat på henne..

Inlagd: 2011-03-03, 14:46
Skriven av: jossa

Hon tappa trots allt 25s väl på steira? Men bra gjort att gå om finland.

Tror vi får fira silver snart!

Inlagd: 2011-03-03, 14:47
Skriven av: Adrian

aldrig att kalla skulle släppa det här. silvret är hemma!

Inlagd: 2011-03-03, 14:48
Skriven av: Jon 2

Ja det ser ut som silver med ett reducerat lag. Det är ju fantastiskt det.

Inlagd: 2011-03-03, 14:49
Skriven av: Anna

Jaa!!! Silver! Jag som faktiskt var tveksam till medalj..

Inlagd: 2011-03-03, 14:50
Skriven av: Aliide

Marit går bare å nyter!!

Inlagd: 2011-03-03, 14:50
Skriven av: tolsrav

Med Haag i bättre form och Rydqvist i laget då hade Marit fått nackspärr på upploppet!!!

Inlagd: 2011-03-03, 14:51
Skriven av: Joel Burman

Gullgliset!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inlagd: 2011-03-03, 14:52
Skriven av: tolsrav

Inte så oväntat att Norge skulle ta det!

Inlagd: 2011-03-03, 14:52
Skriven av: Aliide

Grattis !! bra gjort att ta silver idag..

Inlagd: 2011-03-03, 14:53
Skriven av: jossa

Jaaaaaaaaaa! Gull!!!!!!! knallbra Skofterud,Johaug,Steira og gulljenta Bjørgen.

Inlagd: 2011-03-03, 14:55
Skriven av: Helmer

Vad GLAD jag är att jag hade fel. :-) Britta är o förblir en stark man mot man åkare och är riktigt bra utför. :-) Jag tror jag blir lite neggo av att hon alltid ser seg ut uppför o aldrig ”rycker” i den meningen. GRATTIS alla tjejer. :-)

Inlagd: 2011-03-03, 14:57
Skriven av: Jensa

Otroligt att Britta kunde hitta krafterna och komma tillbaka till ett silverläge!

Inlagd: 2011-03-03, 14:57
Skriven av: Aliide

Ja bra gjort av britta att taktiskt inte vägga!
Än en gång grymma skidor hjälpte oss idag!

Inlagd: 2011-03-03, 15:00
Skriven av: Adrian

Otroligt bra av Britta. Men Poromaa har en stor del i detta för Sverige krossade Finlands glid på alla sträckorna.

Inlagd: 2011-03-03, 15:01
Skriven av: uttern

Poroma och hans team ska ha medalj!Vilka skidor!

Inlagd: 2011-03-03, 15:01
Skriven av: Aliide

Ser riktigt bra ut inför i morgon. Herrstafetten har alla möjligheter att bli årets sporthöjdpunkt. Hoppas bara Northug är frisk.

Inlagd: 2011-03-03, 15:03
Skriven av: Cliff

Försökte se stafetten så gott jag kunde via stream men det blev väldigt ryckigt. Kul att Britta verkar ha gått bra dock efter att ha blivit styvmoderligt behandlad av ledningen tidigare. Kanske det som tände henne?

Hur hade det gått med Rydqvist, ni som kunde se loppet i sin helhet? Av kommentarerna här verkar det som om Ida och Kalla gick riktigt bra men Haag något sämre?

Inlagd: 2011-03-03, 15:04
Skriven av: Jörgen

Grattis Norge, Sverige och Finland!

Tänk att laget tar medalj, har ju varit mkt sjukdomar och stolpe ut de senaste åren. Tror faktiskt att vi kunnat gå ut tillsammans med Norge om Rydqvist varit frisk idag. Norge gör vad som förväntas av dem men vilket VM det har blivit för ”den unga finskan”!

Inlagd: 2011-03-03, 15:06
Skriven av: Maria

Jörgen: Haag fick ordentligt stryk av Johaug men gjorde en godkänd sträcka. Rydkvist i toppform hade kanske kunnat gå jämnt med Steira, och i så fall hade Kalla nästan haft kontakt med Björgen inför sista. Hade blivit mer spännande, men troligtvis samma resultat.

Inlagd: 2011-03-03, 15:06
Skriven av: Cliff

Otroligt bra kört av alla tjejer! Särskilt Britta som jag tycker ändå överpresterar i förhållande till den form hon visat. Å vilket glid! Larry och vallarna är kung :)

Inlagd: 2011-03-03, 15:08
Skriven av: Håkan

Cliff: Tack för sammanfattningen! Rydqvist var i absolut toppform när hon blev sjuk så…

Kul att de våra fick silver men tycker synd om Maria!

Inlagd: 2011-03-03, 15:13
Skriven av: Jörgen

Vi vet ingenting om hur Rydkvist skulle gått. Att Britta som fick hoppa in på mindre än en timme och på en sträcka som inte var hennes önskedito var stort! Vilken bredd vi faktiskt har!

Inlagd: 2011-03-03, 15:14
Skriven av: Aliide

Hoppas det sporrar Britta till att fortsätta satsa. För säga vad man vill, vi behöver fortsätta ha en bredd och få tjejer att fortsätta, annars kan vi hälsa hem.

Inlagd: 2011-03-03, 15:18
Skriven av: Anders

ida super stäcka hängde med drag villiga Longa :) haag tappa en del mot bästa ca 30 mot Kow å 25 på Majdic 17 på Johaug..Britta tappa 25 på Steira sedan åker hon jämt med Tyskland Italien Finland.Kalla vann sista

Inlagd: 2011-03-03, 15:19
Skriven av: jossa

Jada, gull nr fem!

Cliff, bra at du håper at Northug blir frisk, ser i expressen at de svenske løperne håper han ikke blir det. Jeg håper journalisten har tatt seg noen friheter der, men hvis det er sant er det utrolig skuffende…

Hadde vært spennende å se de norske og svenske skøyteskiene i forhold til hverandre, det betyr mye for morgendagen, var jo ingen tvil om at svenskene hadde mye bedre ski enn finnene.

Inlagd: 2011-03-03, 15:21
Skriven av: Hanne

Kalla vinner inte sista, det gör Björgen med någon sekund. Follis gör en kanon sistasträcka också, är bara några sekunder efter Kalla.

Inlagd: 2011-03-03, 15:23
Skriven av: Anders

dom här placeringarna Svenskorna på sina respektive sträckor Ida – 2:a,
Anna – 5:a, Britta 8:a och Kalla 2:a

Inlagd: 2011-03-03, 15:23
Skriven av: Göran

Hanne, det är helt och hållet journalisten som vinklar det så. Inte enda citat där de säger det, utan journalisten väljer själv att ”anta” av åkarnas resonemang kring att Northug är viktig för Norge att de inte vill att han ska vara med. Jag är oehört säker på att de vill att han ska va med precis som alla vi andra skidåkar-fans är.

Inlagd: 2011-03-03, 15:24
Skriven av: Adrian

Vem hade Ryssland på tredje? Slog Steira.

Inlagd: 2011-03-03, 15:25
Skriven av: Anders

For meg var det bare å gå rundt, fastslår VM- dronningen! Sier videre att de andre gjore jobben idag………..

Inlagd: 2011-03-03, 15:26
Skriven av: tolsrav

bästa hade dom Tchekaleva

Inlagd: 2011-03-03, 15:27
Skriven av: jossa

Klart Northug kommer köra och det finns ingen skidintresserad svensk vill se en stafett utan honom. Vinner man ett guld utan att han kör för Norge så räknas det inte!

Inlagd: 2011-03-03, 15:27
Skriven av: Joel Burman

Men inte känner man sig trygg när Britta åker.Men hon gjorde det bättre än vad jag trodde. Men Roponen är inte i toppslag helt klart och tur var ju det. Med Maria där så tror jag att vi hade nafsat Björgen i hasorna.

Inlagd: 2011-03-03, 15:28
Skriven av: nisse

Gratulerer de nordiske landene med medaljene. Er imponert over mange, men Britta viste en vilje ut av en annen verden på sin etappe. Hun så jo helt ferdig ut, men kom sterkt tilbake på slutten av sin etappe.

Inlagd: 2011-03-03, 15:31
Skriven av: Jomar Blekkås

Trygg med Britta kan man aldrig vara kapacitet finns men hon är väldigt ojämn.. men faktiskt så åker hon alltid bra i stafetter.. tycker de var en lite upprättelse för Britta efter all kritik hon fått här..

Inlagd: 2011-03-03, 15:34
Skriven av: jossa

Björgen och Kalla tog det lugnt sista biten, fanns ingen anledning köra. Synd att inte Kalla fick slå Björgen (eller tvärtom)i en liten spurt.

Inlagd: 2011-03-03, 15:36
Skriven av: Experten

Vi skall nog vara glada att det inte blev tokkörning för Kalla. Hon har haft ett väldigt tufft program ändå.

Inlagd: 2011-03-03, 15:38
Skriven av: nisse

Finland får vara nöjda med bronsmedaljen den kom efter hårt jobb. Roponen tyckte att skidorna inte var bra i dag, kanske hennes form e dalande nu. Lähteenmäki gjorde det hon kunde och det räckte till brons denna gång.

Inlagd: 2011-03-03, 15:46
Skriven av: Lelle

Oerhört glädjande med ett silver när vi kör med en reserv. Oerhört kul för Britta att få göra en såpass bra sträcka (och för mig som har trott på Britta under hela säsongen). Synd bara att hon inte hade fått åka ett lopp redan så att hon kunde vara lite mera säker på sin form.

Sedan, Ida måste ju vara våra nya Anna Olsson.

Inlagd: 2011-03-03, 15:49
Skriven av: swestam

Swestam: En sånn här dag skänker man naturligtvis dig en tanke som du stått bakom Britta hela säsongen. Själv har jag svängt som en vindflöjel efter hennes berg och dalbane form.

Otroligt kul att hon och Ida gör så stabila sträckor och att vi faktiskt har Rydqvist i reserv också! Nu kommer iaf jag sluta skrika härinne om att Anna Olsson ska börja hårdträna efter födseln!

Som många säger det känns som att IDA har tagit hennes plats som den ultimata stafett/pajasstafett åkaren oavsett stil.

Sen gör Britta ett kanonlopp (har ej sett det bara lyssnat på Molle på radion men de var skräckslagna ett tag när de inte sett att hon gått ikapp finskan. Innan dess hade de varit skeptiska till hennes körning så skönt att se henne köra taktiskt och inte gå in i väggen.

Förutom Rydqvist på reservkontot har vi ju en Anna Haag också, kanske vår svagaste åkare idag (iof på en tung sträcka) men hon har ju inte haft något kanon wm trots att hon själv säger sig vara i toppform!

Inlagd: 2011-03-03, 16:04
Skriven av: Joel Burman

Första gången jag har sett Britta köra riktigt taktiskt, hon har utvecklats från den unga ”satsa allt på en gång”-åkare hon en gång var. Kan eventuellt bero på att hon har åkt sämre på sistone jämfört med förut och därmed tvingats ändra sin inställning, men ändå.

Swestam: bra analys, Ida är helt klart nya Anna!

Inlagd: 2011-03-03, 16:05
Skriven av: toriv

Joel: Har du sett några sträcktider? Haag gick ju ändå jämt med Saarinen.

Inlagd: 2011-03-03, 16:07
Skriven av: Martin V

Ja, imponerande av Ida! Känner mig nu tryggare med henne än av Haag, känner lite att hon mer pratar upp sig mer än hon presterar…

Inlagd: 2011-03-03, 16:07
Skriven av: Aliide

Från sämsta skidor till bästa skidor, hatten av för Larry!
Det blev ju ”bara” 30 sek upp till norge, mkt imponerande.

Inlagd: 2011-03-03, 16:09
Skriven av: mindotterblirnästaKalla

Överraskande bra gjort med en reserv.
Ida: Överbetyg igen, tydligen i sitt livs form.
Anna: Krigade godkänt men är inte i toppslag.
Britta: Överbetyg med tanke på hennes form, taktiskt perfekt.
Charlotte: Som vanligt på tårna i stafett.
Norges guldjackor är faktiskt smaklösa, i klass med guldfärgade bilar.

Inlagd: 2011-03-03, 16:11
Skriven av: Tobbe H

Larrys vändning kom när han erkände problemet…

Inlagd: 2011-03-03, 16:13
Skriven av: Experten

Martin V: Sträcktider finns här:

http://www.fis-ski.com/pdf/2011/CC/2124/2011CC2124RL.pdf

Inlagd: 2011-03-03, 16:13
Skriven av: Cliff

Martin V: Har ej sett sträcktider (ej loppet heller, bara hört på radion) men det är en magkänsla att hon inte riktigt hänger med hon är ju trots allt ansedd som en världsåkare i klassiskt och fristil, ska vi ompröva det epitetet? Hon klara ju inte alls av att gå med Johaug, förra året hade det ju varit tvärtom.

Aliide: Så får man inte skriva härinne, nu kommer strax försvars kommentarerna börja hagla. Jag håller med dig helt. Känns ibland som att hon försöker peppa sig mentalt genom att vara super positiv in absurdum i intervjuer. Hon har helt tydligt inte varit i toppslag på det här vm-et så är det bara oavsett vad hon säger, stafetten inkluderat!

Inlagd: 2011-03-03, 16:14
Skriven av: Joel Burman

Cliff: Anna har femte bästa sträcktid trots allt. Kanske är jag som är för hård idag?

Inlagd: 2011-03-03, 16:16
Skriven av: Joel Burman

Okidoki, skit i det. Inga motargument tack. Tänker inte gå i motargumentation. Sätter punkt och gratulerar laget till ett välförtjänt silver!!!

Inlagd: 2011-03-03, 16:18
Skriven av: Aliide

Joel: Nja, hon har 16 s sämre tid än Ida. Knappt godkänt, hon kan mycket bättre.

Inlagd: 2011-03-03, 16:19
Skriven av: Cliff

Klart att Anna inte gjorde ett topplopp. Det sa han ju dessutom själv.

Inlagd: 2011-03-03, 16:23
Skriven av: Benke Benbrott

Tyckte att Haag hade dåligt fäste på sin sträcka. Kanske hon hade hängt med Johaug annars. Nej, jag tycker hon gjorde en bra sträcka i paritet med vad hon visat tidigare i vinter.

Inlagd: 2011-03-03, 16:26
Skriven av: uttern

Uttern: Det är möjligt hon har något av en mellansäsong tycks det som.

Inlagd: 2011-03-03, 16:27
Skriven av: Joel Burman

Spelar kvitta, hade hon hållt ryggen på Johaug skulle ändå inte Britta klarat ryggen på Steira och Kalla är bra, men inte bättre än Björgen. 2:a är en mkt bra placering. Nästa VM är vårt.

Inlagd: 2011-03-03, 16:28
Skriven av: mindotterblirnästaKalla

Joel: jo vi upplänningar måste hålla ihop :) Britta har varit ojämn i år men har ändå presterat så pass bra och allroundmässigt att hon varit given i VM-truppen för mig.

När det gäller Haag, trots att jag är en av hennes stora supporters, så är det ganska uppenbart att hon i år inte alls har varit i den form hon var i förra året.

Inlagd: 2011-03-03, 16:29
Skriven av: swestam

Mindotter: Helt rätt Rydqvist hade kunnat hålla Steiras rygg antagligen. Men även i det läget hade det varit tufft för Kalla med så många lopp i benen.

Inlagd: 2011-03-03, 16:31
Skriven av: Joel Burman

Men en rysare ändå in på stadion kanske….mååååååånga norrmän med hög puls:)

Inlagd: 2011-03-03, 16:32
Skriven av: mindotterblirnästaKalla

Ja svenskar med förstås, men vi är ju underdogs

Inlagd: 2011-03-03, 16:33
Skriven av: mindotterblirnästaKalla

Imponeras av Majdic som bara var 7sek sämre än Kowa. Hon är en mästare på att hitta krafter då hon åkte teamsprint igår.

Inlagd: 2011-03-03, 16:34
Skriven av: nisse

Nisse: Jag tror att Majdic höjer sig när hon får mot Kowa (den där gamla tour de ski duellen gör sig säkert påmind fortfarande), de körde säkert mot varann idag.

Inlagd: 2011-03-03, 16:36
Skriven av: Joel Burman

Kalla chans på Björgen hade varit Marits nerver. Vi såg det i Beito.

Inlagd: 2011-03-03, 16:37
Skriven av: nisse

Litt synd at Marit inte gikk teamsprinten, når hun fikk en så behagelig resa idag!

Inlagd: 2011-03-03, 16:39
Skriven av: tolsrav

Tolsrav: Gapar du inte efter mycket nu! =)

Inlagd: 2011-03-03, 16:41
Skriven av: Joel Burman

Trodde faktiskt att Haag skulle vara lite starkare, men silver är ändå över förväntan. Attans att man ändrade tipset i sista stund

Inlagd: 2011-03-03, 16:42
Skriven av: Jon

tolsrav: Tror du inte att Marit gjort en Brink om hon gått teamsprint igår? :)

Inlagd: 2011-03-03, 16:45
Skriven av: nisse

Ser att Aftonbladet dammat av Norgens gamla smeknamn – Chockbritta. Det var på tiden! Härligt!

Inlagd: 2011-03-03, 16:48
Skriven av: Manne

Grattis alla tjejerna och en stor blöt puss till silver-Britta, tack!

Inlagd: 2011-03-03, 17:06
Skriven av: gnällspik

Haag gör väl som förväntat. Har ju sagt hela säsongen att man inte ska ha för stora förväntningar, men fått mothugg av haussarna här inne. OS-medaljerna har gjort många lite blinda, hon var i en enorm form plus att många andra inte presterade på topp.

Inlagd: 2011-03-03, 17:10
Skriven av: Anders

http://svtplay.se/v/2346151/ida_ingemarsdotter_i_duell_med_dahlie_1996

Ida i lilla sportspegeln, kan passa en dag som denna

Inlagd: 2011-03-03, 17:11
Skriven av: Andreas P

Anders: Håller med dig ang Haag hon går väl som väntat.Kalla är just i dagsläget bäst i Sverige i båda stilarna på distans och vet inte om Haag är två el trea i sverige. Den form Haag var i under OS är svårt att ha i varje mästerskap hon var ju bara 27sekunder efter Kalla på 10km fristil i OS och så nära har hon varken varit i före el efter OS.

Inlagd: 2011-03-03, 17:22
Skriven av: Andreas P

Haag var väl 8 sek från att göra en riktigt bra stäcka som jag ser de alltså varit medd Norge in till Växlingen..

Anders: Haag har varit ojämnare i år än förr helt klart men ändå vunnit iår..visst var hon i superform i OS vem på damsidan prestera inte på topp under OS? man blir inte OS 2 å 4a 2 två i sprintstafetten utan att till höra värdstoppen Anna var utöver OS tvågånger på Pallen i WC så inte konstigt att man har stora förväntningar på henne..

Inlagd: 2011-03-03, 17:23
Skriven av: jossa

Så här upplevde jag loppet på plats. Vi stod mycket bra i första backen i Kapellskogen efter cirka 3 km. Där såg vi åkarna både uppför i en tung backe och utför efter cirka 4 km. Jag upplevde att loppet utvecklade sig lite väl förutsägbart förutom att Ida gick bättre och Haag sämre än väntat. Haag var några meter efter Johaug där vi stod och var sedan 5 sekunder efter i utförslöpan 1 km före mål. Britta såg otroligt seg ut i uppförsbacken och hade tappat massor på Steira och även släppt Roponen förbi sig klart. Var 38 sekunder efter Steira i utförslöpan. När Britta sedan vände på steken sista kilometern fattade vi att det skulle bli silver. Det blev gemytlig stämning mellan svenskar och norrmän där vi stod och vi gratulerade varandra redan när Kalla kom i backen med ”den unga finskan” klart distanserad redan där. Lite väl gemytligt blev det faktiskt för att vara en VM-stafett. Hoppas att det blir mer ”tense” i morgon! Vi stod som sagt annars mycket bra till och fick t.o.m. en helt del sol på oss även om vädret växlade mellan sol och ruggkall dimma som svepte in emellanåt. Mycket svenskar som hejar allt vad de kan längs spåren nu. Bådar gott inför helgen!

Inlagd: 2011-03-03, 17:23
Skriven av: Per

Joel: Håller med efter att ha sett tiderna. Inget absolut topplopp men ändå bra tycker jag. Slår man ut alla Haags lopp de senaste två säsongerna är hon väl mellan 5-10:a i världen i snitt. Hon presterar väl efter det även nu under VM. Men visst höjde hon sig mer under OS, det är nog sant.

Inlagd: 2011-03-03, 17:24
Skriven av: Martin V

Andreas P: Vilket underbart klipp. haha jävla gubbtjyven Wassberg om Ida: ”Det går inte riktigt snabbt nä”

Inlagd: 2011-03-03, 17:29
Skriven av: Martin V

Jag tycker Haag verkar va i bra form, hon hade trots allt lite strul idag när Johaug stack i Hellnerbacken. Med full klaff kan hon slåss om medalj på lördag.

Inlagd: 2011-03-03, 17:33
Skriven av: Manne

Så kul att ha fel! Grymt jobbat tjejer!

Inlagd: 2011-03-03, 17:40
Skriven av: Gunnar

Martin V: Hehe jo det var ett bra klipp.

Manne: Visst är Haag i form men inte i sådan fruktansvärd form som under OS men med några lopp i sig kan den stiga ännu mer. Det är ju trotts allt Haag och Kalla som har chans till riktig bra placeringar på lördag av Svenskorna.

Kommer ihåg loppet ifjol på 30km då blev det 3 dubbelt Norskt på pallen med Björgen som vinnare och Kalla på 4e plats (efter att ha fastnat i stängslet) och Haag på 7e plats. Hoppas det blir bättre placeringar för Svenskorna på lördag då skulle jag bli jävligt glad. Men Kalla måste vara sliten annars vet jag inte vad hon är för människa.

Inlagd: 2011-03-03, 17:46
Skriven av: Andreas P

Denna stafetten är ju ett enormt framsteg för oss sen OS. Synd bara att Rydkvist ej kunde vara med. Hon hade helt klart ryggat Johaug . Och då hade blivit mer spänning.

Inlagd: 2011-03-03, 17:50
Skriven av: Experten

Kalla har tagit ut sig i ett lopp(teamsprinten)Idag slet hon inte ut sig för att bli 2:a. Tror att hon är ganska pigg inför tremilen

Inlagd: 2011-03-03, 17:53
Skriven av: Experten

Experten: Jo hon säger det själv också att kroppen känns super och att återhämtningen är jätte bra och formen är bättre än under OS (det sista var mina egna ord).

Är inte så orolig egentligen över att hon ska misslyckas men bara nån sekund kan göra stor skillnad i ett lopp över 30km också.

Inlagd: 2011-03-03, 18:03
Skriven av: Andreas P

Monsteretappe av Johaug, hun var langt etter ved veksling men gruset alle allikevel, se opp for henne på Lørdag.
Bra gjort av Sverige å ta sølvet i dag, meget bra gjort.

Inlagd: 2011-03-03, 18:22
Skriven av: Neithiri

Johaug hade 3e bästa tid på hennes sträcka bara Justyna och Petra var snabbare så hon blir nog en svår nöt att knäcka för dom flesta på lördag, var ju 3a ifjol på denna distans…

Inlagd: 2011-03-03, 18:42
Skriven av: Andreas P

Neithiri…Ja, det kan fort bli ”tynt” i rekka i front, når Johaug bestemmer tempoet! Hvem glemmer 3-mila i Kollen sist vinter…..

Inlagd: 2011-03-03, 18:43
Skriven av: tolsrav

tolsrav,
Nettopp, og hun blir alltid bedre og bedre uttover i slike lange mesterskap, husk også hvor god hun var på slutten av TdS, Johaug blir livsfarlig på lørdag.

Inlagd: 2011-03-03, 18:46
Skriven av: Neithiri

Många lag hade dåliga skidor idag lider med Tyskland, Kanada…

Inlagd: 2011-03-03, 18:46
Skriven av: Andreas P

Om 3 milen hade avslutats med målgång uppe i backhoppningstornet hade Johaug tagit det lätt. Kanske nått för Ulvang att slänga in på vc programmet när Marit lagt av.

Inlagd: 2011-03-03, 18:47
Skriven av: Joel Burman

Skiter f*n i alla andra länders skidor en dag som denna (självklart tycker jag det är synd med orättvisa förhållanden men jag orkar inte tänka på valla tjafs idag!!!) måste säga att jag varo orolig för svenska skidorna idag men j*klar ser det inte ut som vi har fått ett flexibelt valla team till slut??? Betyder detta att vi slipper bortvallningar i varmföre i val di fieme om två år???
För övrigt är väl Sotji ett kallhål så där lär det ju bli hur många guld som helst!!

Inlagd: 2011-03-03, 18:49
Skriven av: Joel Burman

Neithiri: Hon var långt uppe på 30km i OS också 7a om jag inte mins fel? Bakom Kalla…

Inlagd: 2011-03-03, 18:50
Skriven av: Andreas P

Johaug uttalte etter dagens stafett: ”Dagens etappe var 5 km for kort”! Først etter 5 km jeg var god varm i kroppen!!

Inlagd: 2011-03-03, 18:52
Skriven av: tolsrav

Haha Johaug är mer Northug än vad han är själv just nu!!!

Inlagd: 2011-03-03, 18:53
Skriven av: Joel Burman

Sotji ligger så långt söderut så i själva staden är det just nu +2-5 grader men det hinner hända mycket på 3 år i materialväg och i valla väg.

Inlagd: 2011-03-03, 18:53
Skriven av: Andreas P

Det begynner å bli litt vel mye nordiske medaljer i langrenn nå, og jeg kjenner jeg ikke klarer å glede meg så mye over norske fremganger nå lenger. Vi har bevist at vi er best, så nå håper jeg på f.eks. tyske eller sveitsiske seire i dagene som kommer.

Heia Teichmann!!! Han skulle fått seg et gull eller to.

Inlagd: 2011-03-03, 18:55
Skriven av: Tor

Tor: Håller inte med Steira får gärna köra ifrån alla på 3 milen! Om inte det går hoppas jag Kowa kör skiten ur Björgen!!!

När det gäller herrloppet skiter jag i vem som vinner bara det blir lite hårdkörning för en gångs skull!!!!! Snälla!!!!!!

Inlagd: 2011-03-03, 18:59
Skriven av: Joel Burman

Joel…Nei, jeg syns Anna Haag lingner mere på Northug, bare den forskjell, at hun mangler resultater!!!!

Inlagd: 2011-03-03, 18:59
Skriven av: tolsrav

Vad har hänt med harvey ? inte med i canadas lag :O ! http://www.fis-ski.com/pdf/2011/CC/2125/2011CC2125SLES.pdf

Inlagd: 2011-03-03, 19:01
Skriven av: markus

Tolsrav, undrar om Skofterud tyckte det samma?

Inlagd: 2011-03-03, 19:01
Skriven av: Anders

Tolsrav: hahah håller inte riktigt med. Anna Haag är för ödmjuk gentemot andra däremot är hon bra på att blåsa upp förväntningarna på sig själv. Det är väl nått de har gemensamt.

Inlagd: 2011-03-03, 19:01
Skriven av: Joel Burman

Stafettlagen klara. Ryssland har Vylegzhanin på första intressant borde vara bra för sverige..

Inlagd: 2011-03-03, 19:02
Skriven av: jossa

Jossa: Länk? oj det är en skräll men är han så bra i klassiskt då? Trodde han var rejält vassare i fritt. Där fick man för att man tippade ryssarna som etta!

Inlagd: 2011-03-03, 19:03
Skriven av: Joel Burman

Andra stäckan blir en ryssare har värkligen Olsson form för att hånga med?

Inlagd: 2011-03-03, 19:04
Skriven av: jossa

Ja, i dag var det virkelig et barneskirenn! :-) Fantastisk å se Johaug knuse all motstand på andre etappe, selv med klart dårligere feste enn Haag. Ett av høydepunktene i dette VM! Og så Steira da, som denne gangen gjør en glimrende etappe og sikrer gullet. Bjørgen kunne ha gått tre sprintstafetter på rad og likevel tatt dette hjem. Synd at hun ikke stilte på onsdag – mistet en historisk mulighet!

Inlagd: 2011-03-03, 19:04
Skriven av: drazyc

Både Haag och Roponen kör på Atomic och åtminstone idag så var det skidorna och inte vallan som var problemet för Roponen. Roponen antydde också att hon överväger att byta skidmärke efter den här säsongen i och med att hon inte haft bra skidor en enda gång hittills under VM.

Möjligtvis samma problem för Haag? Finns väl ingen annan än dessa två damer som kör med Atomic i världseliten?

Inlagd: 2011-03-03, 19:05
Skriven av: RGB

Joda Joel. Steira og Sødergren får gjerne ta gullene på lørdag og søndag. Og så vinner Tyskland i morgen.

Inlagd: 2011-03-03, 19:05
Skriven av: Tor

RGB: Gjerdalen og Østensen bruker Atomic, og så er det vel mange langløpere som bruker Atomic.

Inlagd: 2011-03-03, 19:08
Skriven av: Tor

En del skidåkare borde hålla foderluckan stängd

Inlagd: 2011-03-03, 19:08
Skriven av: Experten

Är det nån som vet hur Rydqvist mår?

Inlagd: 2011-03-03, 19:18
Skriven av: Experten

Andreas P:
Ja det stemmer, Johaug ble Nr.7 i OL i fjor, men hun har blitt mye bedre siden den gang, fristilen hennes er kraftig forbedret, jeg tror ikke Kalla har en snev av sjanse til å følge henne på lørdag. Det kommer til å stå mellom Johaug, Bjørgen og Kowa, kanskje Steira.

Inlagd: 2011-03-03, 19:20
Skriven av: Neithiri

Skulle va kul om hon är fit till tremilen men annars får hon sikta på att göra en bra vc avslutning vilken säsong hon haft!

Inlagd: 2011-03-03, 19:21
Skriven av: Joel Burman

Hybris Neithiri =)

Inlagd: 2011-03-03, 19:22
Skriven av: Joel Burman

Tycker Rydqvist ska stå över 3 milen fast hon känner sig bättre.. kostar på för mkt bättre å stå över å sikta på en bra WC avslutning

Inlagd: 2011-03-03, 19:30
Skriven av: jossa

Roligast med dagens silver var nog att Britta fick visa sig fram från en bra sida och få en medalj. Stort grattis till tjejerna!
Klart man tänker: Hur bra kunde det ha gått om Rydqvisr varit med och Kalla och Ida varit utvilade. Nästa gång bör vi köra för guld. Trenden pekar ju mot guld också. Inte säkert att Steira, Saarinen med flera är med 2013.

Inlagd: 2011-03-03, 19:53
Skriven av: Alexander

Tor: Jag talade om världseliten, inte norska medelmåttor :)

Alexander: För finsk del är det bara Muranen som kommer att sluta innan 2013 och hon kan lätt ersättas av Niskanen. Saarinen och Roponen håller på till OS 2014.

Inlagd: 2011-03-03, 20:50
Skriven av: RGB

Neithiri: Jepp Johaug vinner :)

Inlagd: 2011-03-03, 21:01
Skriven av: Andreas P

Skriv en kommentar!

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

* Please Add the Values